Houd jouw informatie in het VTM klantenportaal actueel

VTM communiceert veilig en efficiënt via het Mijn VTM klantenportaal. Hier regel jij zelf ook jouw zaken met VTM Groep, 7 dagen per week, 24 uur per dag. Zo kun je producten bestellen, of lopende orders en facturen inzien, bedrijfsgegevens wijzigen en contactpersonen toevoegen en/of verwijderen. Zo houd je de informatie in jouw klantenportaal actueel en dus up-to-date.

Voorkom oneigenlijke toegang tot gegevens door oude contactpersonen

Het is belangrijk dat je de gegevens die in jouw klantenportaal staan veilig houdt. Dit doe je door ze up-to-date te houden door bijvoorbeeld oude contactpersonen of collega’s die niet meer werkzaam zijn bij jouw bedrijf te wijzigen of te verwijderen. Iedereen moet erop kunnen vertrouwen dat zijn persoonsgegevens voldoende worden beveiligd. Slechte beveiliging kan leiden tot een datalek en vervolgens tot misbruik van deze gegevens. De oneigenlijke toegang tot gegevens in de klantenportaal door oude contactpersonen zou bijvoorbeeld kunnen leiden tot identiteitsfraude.

Wat zegt de AVG over jouw persoonsgegevens in een database?

Gegevens van werknemers en contactpersonen worden dus bijgehouden in een database, klantenportaal of CRM systeem, maar wie zorgt er voor het toezicht op, of de regelgeving voor deze gegevens? Hier is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) voor. De AVG (de oude Wet Bescherming Persoonsgegevens) waakt over de privacy van gebruikers. In de meeste gevallen moet iemand toestemming geven voor het gebruik van zijn persoonsgegevens. Dit laatste is een ruim begrip.

Het gaat uiteraard om je naam, maar ook je foto, IP-adres en e-mailadres zijn persoonlijke gegevens. Stelregel is dat het gaat om data die ‘tot jouw persoon te herleiden zijn’ (identificeerbaar). Als verantwoordelijke voor de gegevens dien je de gebruiker op de hoogte te stellen van de omgang met zijn of haar persoonsgegevens en deze ook veilig te houden.

Registreer jouw Mijn VTM

De VTM klantportal is bedoeld om beheerders en gebruikers maximaal te ondersteunen en overzicht te bieden. Per organisatie kunnen beheerders geregistreerd worden, maar ook verschillende medewerkers kunnen voorzien worden van toegang.

Ben je al als beheerder bekend bij VTM?

Dan kun je jouw wachtwoord opvragen via https://portal.vtmgroep.nl.

Ben je (nog) niet als beheerder geregistreerd?

Dan kun je jouw contactgegevens per mail sturen naar servicedesk@vtmgroep.nl, zodat wij je kunnen registreren.

Ga naar https://www.vtmgroep.nl/kennisbank/mijnvtm voor meer informatie over de VTM Klantportaal.