KPN ÉÉN Anywhere versus VastMobiel (VaMo)

KPN biedt twee opties voor de integratie van vaste en mobiele telefonie (VaMo) op KPN ÉÉN V2. Beide opties hebben elk hun specifieke kenmerken, wat ze geschikt of ongeschikt maken voor verschillende situaties. Hieronder treft u een overzicht van beide opties met specifieke functionaliteiten.

  Anywhere   VaMO

 

Mobiel bellen is traditioneel mobiel bellen, dit is niet geïntegreerd in de hosted telefooncentrale. Mobiel bellen is volledig geïntegreerd in de hosted telefooncentrale.
X Mijn Gesprek app is benodigd om intern/zakelijk te bellen. Intern/zakelijk bellen is mogelijk met de native-dialer.
X Mobiel en Vaste profiel hebben beide een eigen voicemail. 1 voicemail voor vast & mobiel.
Persoonlijke voicemail (Business voicemail) op mobiel en vaste profiel mogelijk. Persoonlijke voicemail (Business voicemail) op mobiel en vaste profiel mogelijk.
SMS bij gemiste oproep mogelijk. SMS bij gemiste oproep mogelijk.
SMS bij voicemail bericht mogelijk. X Geen SMS bij voicemail bericht mogelijk. Wel een pushmelding van de Mijn Gesprek app.
X Geen mogelijkheid tot gespreksopname mobiel. Mogelijkheid tot gespreksopname mobiel (extra licentie).
Vast en mobiel is gescheiden (06 gesprekken zijn niet zichtbaar voor collega’s in de software integratie/receptie/callcenter). Mobiel bellen is volledig geïntegreerd in de hosted telefooncentrale en zichtbaar voor collega’s.
Mobiel volgt ingestelde instellingen mobiel netwerk. Mobiel volgt de belrechten van de telefooncentrale (calling plan).
Mobiel wordt wereldwijd ondersteund. X VaMo word niet overal ondersteund. U valt op sommige roaming netwerken terug op beperkte bel functionaliteiten.
Geen instelling benodigd hoe uit te bellen (mobiel bel je via 06 en via de Mijn Gesprek app met zakelijke nummer). X Uitbellen met 06 of zakelijk nummer moet aangepast worden in de MijnGesprek app.
X Geen mogelijkheid intern bellen met native-dialer. Intern bellen kan alleen met de MijnGesprek App X Je belt altijd intern als je naar een collega belt met Vamo, Anywhere of Kantoor profiel heeft.
X Geen inzage in beschikbaarheid van mobiel toestel (06-nummer). Wel van het vaste profiel. Telefonische beschikbaarheid van het mobiele toestel is altijd zichtbaar voor collega’s.
  Callforwardingen vaste-toestel gelden niet op je 06 nummer, wel voor je vaste (anywhere) profiel.   Callforwardingen vaste-toestel gelden ook voor mobiel (zodra je doorschakeling realiseert, word je gehele profiel doorgeschakeld).
  DND (Do Not Disturb) geldt alleen voor het vaste profiel.   DND (Do Not Disturb) geldt voor het gehele profiel (vast en mobiel).
Mogelijkheid tot voeren van 2 oproepen (met vast en mobiel). X Geen mogelijkheid tot 2 oproepen met vast en mobiel (zodra je mobiel in gesprek bent, ben je onbereikbaar op vaste toestel).
Nummerweergave instellingen te wijzigen via native toestel instellingen. X MijnGesprek app is benodigd om nummerweergave instelling te wijzigen.
X Geen mogelijkheid intern bellen met native-dialer. Intern bellen wel mogelijk met de native-dialer.

 

Terug naar overzicht

KPN EEN anywhere vs VaMo

Deel dit artikel via:

Zie ook:


Bellen in de Cloud

Met bellen in de Cloud kiest u voor telefonie op maat. Lees alles over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van bellen in de Cloud in onze whitepaper.

Bekijk whitepaper