Klantspecifieke applicaties

In veel gevallen word bij de dienstverlening overeengekomen om ook het technisch beheer van bedrijfspecifieke applicaties te ondersteunen vanuit VTM. Denk hierbij aan lokale installaties van systemen als Syntess en Exact. Deze worden bij het aangaan van de overeenkomst beoordeeld en vastgelegd. U blijft zelf verantwoordelijk voor de inbreng/aanschaf van de juiste applicatie licenties (eventueel via VTM), functioneel beheer, gebruikersinstructies en het juiste gebruik van de applicaties.

Werkwijze ondersteuning

Hoewel u als klant zelf verantwoordelijk bent voor klant specifieke applicaties is het voor de technische professionals van VTM vaak makkelijker schakelen met uw applicatie leverancier bij storingen en technische vraagstukken dan het voor uw eigen mensen is. Om die reden bieden wij aanvullend op onze IT Beheer diensten vaak ondersteuning bij dit type incidenten/vraagstukken.

Deze ondersteuning is geen onderdeel van regulier werkplekbeheer en word op basis van nacalculatie uitgevoerd.

Gebruikersondersteuning

Beheerders/Gebruikers van VTM Grip klanten kunnen rechtstreeks bij VTM terecht voor ondersteuning wanneer technische ondersteuning vanuit VTM benodigd is. Aangezien VTM geen kennis van of rechten binnen de applicatie heeft is de meest logische support route te bepalen op basis van de bron van een "foutmelding".

  1. Geeft Windows een foutmelding bij het gebruik van de applicatie dan belt de gebruiker VTM voor ondersteuning en schakelt VTM indien nodig met de applicatie leverancier.
  2. Geeft de Applicatie zelf (niet Windows) een foutmelding binnen de applicatie dan belt de gebruiker de interne beheerder of applicatie leverancier. Wanneer er alsnog technische ondersteuning nodig is dan kan de gebruiker VTM aan de Applicatie beheerder/leverancier koppelen.

Vastlegging klant specifieke applicatie
Om deze ondersteuning goed en efficiënt te kunnen uitvoeren is het noodzakelijke dat hier vooraf afspraken over worden gemaakt en enkele zaken worden vastgelegd bij VTM. Wij noemen dit het onboarden van klantspecifieke applicaties in de Software Portal van VTM. Dit is nodig zodat de Project en NOC Engineers van VTM allen snel en eenvoudig inzicht hebben in wat er draait bij onze klanten en hoe dit optimaal ondersteund kan worden.

Wat dient er te worden vastgelegd nadat de ondersteuning van een klant specifieke applicatie is overeengekomen:

  1. Naam Software
  2. Versie nummer Software
  3. Toelichting functie
  4. NAW & Contactgegevens leverancier
  5. Eventuele contactpersoon bij leverancier
  6. Interne Functioneel Beheerder bij klant
  7. BIV Classificaties
  8. Aanwezigheid persoongegevens
  9. Verwijzing naar kennisbank / Technisch documentatie

Klant verantwoordelijkheid

U dient zorg te dragen voor de inbreng/aanschaf van de juiste applicatie licenties (eventueel via VTM), functioneel beheer, gebruikersinstructies en het juiste gebruik van de applicaties.

We kunnen ons voorstellen dat dit niet altijd makkelijk is. VTM denkt graag mee om te bepalen hoe jouw organisatie optimaal gebruik kan maken van de support mogelijkheden van VTM in combinatie met andere partijen. Neem daarvoor gerust contact op met uw VTM accountmanager of met onze Business ServiceDesk, via 0174 527 320 of info@vtmgroep.nl

Managed App Matrix

VTM voorziet in een standaard aanvullende dienstverlening bij afname van VTM Grip voor wel bekende applicaties. Deze applicaties zijn derhalve opgenomen in de “Managed App Matrix”, hier vindt technisch beheer plaats door VTM. Lees meer.

Het verschil tussen functioneel, applicatie- en technisch beheer

Deze termen worden soms door elkaar gebruikt, maar er zijn duidelijke verschillen. In dit artikel leggen we uit wat de termen betekenen. Vanuit haar IT dienstverlening heeft VTM over het algemeen de rol van Technisch Beheer bij haar klanten.

Terug naar overzicht

Applicatie beheer

Deel dit artikel via:

Whitepaper - Modern Workplace

De Modern Workplace gebaseerd op Microsoft 365 is de meest geavanceerde werkplekoplossing die momenteel voor handen is. 

Lees meer hierover in de whitepaper Modern Workplace.

Whitepaper modern workplace

Download whitepaper

Volgende

microsoft 365
Starten met Microsoft 365