Klantspecifieke applicaties

In veel gevallen wordt bij de dienstverlening overeengekomen om ook het technisch beheer van bedrijfsspecifieke applicaties te ondersteunen vanuit VTM. Denk hierbij aan lokale installaties van systemen als Syntess en Exact. Deze worden bij het aangaan van de overeenkomst beoordeeld en vastgelegd. Je blijft zelf verantwoordelijk voor de inbreng/aanschaf van de juiste applicatie licenties (eventueel via VTM), functioneel beheer, gebruikersinstructies en het juiste gebruik van de applicaties.

Werkwijze ondersteuning

Hoewel je als klant zelf verantwoordelijk bent voor klant specifieke applicaties is het voor de technische professionals van VTM vaak makkelijker schakelen met jouw applicatieleverancier bij storingen en technische vraagstukken. Om die reden bieden wij aanvullend op onze IT Beheer diensten vaak ondersteuning bij dit type incidenten/vraagstukken.

Deze ondersteuning is geen onderdeel van regulier werkplekbeheer en wordt op basis van nacalculatie uitgevoerd.

Gebruikersondersteuning
Beheerders/Gebruikers van VTM Grip klanten kunnen rechtstreeks bij VTM terecht voor ondersteuning wanneer technische ondersteuning vanuit VTM benodigd is. Aangezien VTM geen rechten binnen de applicatie heeft, is de meest logische supportroute te bepalen op basis van de bron van een "foutmelding".

  1. Geeft Windows een foutmelding bij het gebruik van de applicatie dan belt de gebruiker VTM voor ondersteuning en schakelt VTM indien nodig met de applicatieleverancier.
  2. Geeft de Applicatie zelf (niet Windows) een foutmelding binnen de applicatie dan belt de gebruiker de interne beheerder of applicatieleverancier. Wanneer er alsnog technische ondersteuning nodig is, kan de gebruiker VTM aan de Applicatie beheerder/leverancier koppelen.

Vastlegging klant specifieke applicatie
Om deze ondersteuning goed en efficiënt te kunnen uitvoeren, is het noodzakelijke dat hier vooraf afspraken over worden gemaakt en enkele zaken worden vastgelegd bij VTM. Wij noemen dit het onboarden van klantspecifieke applicaties in de Software Portal van VTM. Dit is nodig, zodat de Project en NOC Engineers van VTM snel en eenvoudig inzicht hebben in wat er draait bij onze klanten en hoe dit optimaal ondersteund kan worden.

Onderstaande dient te worden vastgelegd nadat de ondersteuning van een klantspecifieke applicatie is overeengekomen:

  1. Naam Software
  2. Versie nummer Software
  3. Toelichting functie
  4. NAW & Contactgegevens leverancier
  5. Eventuele contactpersoon bij leverancier
  6. Interne Functioneel Beheerder bij klant
  7. BIV Classificaties
  8. Aanwezigheid persoongegevens
  9. Verwijzing naar kennisbank / Technisch documentatie

Klant verantwoordelijkheid
Je dient zorg te dragen voor de inbreng/aanschaf van de juiste applicatie licenties (eventueel via VTM), functioneel beheer, gebruikersinstructies en het juiste gebruik van de applicaties.

Managed App Matrix

VTM voorziet in een standaard aanvullende dienstverlening bij afname van VTM Grip voor wel bekende applicaties. Deze applicaties zijn derhalve opgenomen in de “Managed App Matrix”, hier vindt technisch beheer plaats door VTM. Lees meer.

Het verschil tussen functioneel, applicatie- en technisch beheer

Deze termen worden soms door elkaar gebruikt, maar er zijn duidelijke verschillen. In dit artikel leggen we uit wat de termen betekenen. Vanuit haar IT dienstverlening heeft VTM over het algemeen de rol van Technisch Beheer bij haar klanten.

Terug naar overzicht

Applicatie beheer

Deel dit artikel via:

Whitepaper - Modern Workplace

De Modern Workplace gebaseerd op Microsoft 365 is de meest geavanceerde werkplekoplossing die momenteel voor handen is. 

Whitepaper modern workplace

Download whitepaper

Contactformulier

VTM denkt graag mee om te bepalen hoe jouw organisatie optimaal gebruik kan maken van de support mogelijkheden van VTM in combinatie met andere partijen. Vul onderstaande contactformulier in en wij nemen contact met je op. 

* verplichte velden