Klanttevredenheid basispijler voor succes

Eén van de basispijlers bij de VTM Groep is klanttevredenheid. Samen met service, kwaliteit en betrouwbaarheid wat ons betreft hét fundament van ons succes. In opdracht van KPN worden regelmatig bij onze kanten metingen verricht omtrent de klanttevredenheid. De resultaten spreken voor zich en daar zijn we erg trots op!

NPS van +38,26

VTM scoorde in 2017 een Net Promotor Score (NPS) van +38,26. Ruim boven het gemiddelde van de KPN Business Partner Organisatie.

Een score waar wij erg trots op zijn en waar we met het hele team dagelijks hard voor werken. Want het belangrijk vinden is één, maar het bereiken van een hoge klanttevredenheid is twee. Naast uitvraag door KPN vragen we ook zelf om feedback van onze klanten. Wat doen we goed en wat kan beter? Deze feedback helpt ons bij het continu verbeteren van onze dienstverlening.

Wat is de Net Promotor Score?

Dit is een meetinstrument waarmee klanttevredenheid gemeten wordt aan de hand van de ultieme vraag: Zou u ons bedrijf aanbevelen bij vrienden en relaties? Aangegeven op een schaal van 0 t/m 10.

  • promotors = respondenten die een score van 9 of 10 gegeven hebben
  • passief tevredenen = respondenten die een score van 7 of 8 gegeven hebben
  • criticasters = respondenten die een score van 0 tot 6 gegeven hebben

De NPS wordt uitgedrukt als een absoluut getal, berekend als het verschil tussen het percentage promotors en criticasters. Wanneer je bijvoorbeeld 32% promotors hebt, 47% passief tevredenen en 21% criticasters, dan bedraagt de NPS +11 (32-21). Ons uitgangspunt is daarom altijd de 9+ klantbeleving. Scores daaronder worden in de berekening buiten beschouwing gelaten.

Blijven verbeteren

Wij zijn van mening dat een hoge klanttevredenheid bijdraagt aan het succes van ons bedrijf. En ondanks onze hoge score in 2017 is er altijd ruimte om te blijven verbeteren. Iets waar we dagelijks met enorm veel enthousiasme en energie aan werken.

Meer klantenreviews over VTM zijn te lezen op www.vtmgroep.nl/klanten

Benieuwd naar de expertise van VTM?

Neem contact met ons op voor een oriënterend gesprek.

Vul hiernaast het formulier in of neem contact op met onze Business Servicedesk;  0174 52 73 20  of  info@vtmgroep.nl

* verplichte velden