Vernieuwing KPN VoiceMail voor mobiele gebruikers


In november 2017 vernieuwd KPN de VoiceMail dienst voor mobiele gebruikers. KPN Mobiel klanten worden gemigreerd naar een nieuw voicemail platform. Dit geldt niet voor klanten met vast-mobiel integratie.

De vernieuwing wordt verspreid over een aantal weken doorgevoerd voor alle gebruikers.

Wat verandert er?

Welkomstboodschap;
Het maximale aantal welkomstboodschappen gaat van 5 naar 2.

VoiceMail Planner;
De VoiceMail Planner verdwijnt. Hierdoor kunt u geen verschillende welkomstboodschappen meer inplannen voor meerdere tijdstippen.

Terugbellen via toets 1;
De mogelijkheid om een boodschapper direct terug te bellen met toets 1 verdwijnt.

Oude & opgeslagen berichten;
Nadat uw VoiceMail dienst is aangepast kunt u uw oude en opgeslagen berichten van vóór de aanpassing nog tot en met 14 december 2017 beluisteren (via toets 5). Daarna worden deze verwijderd.

Wat is nieuw?

Vanaf medio december introduceert KPN Visual VoiceMail voor Android toestellen. Hiermee kunt u nog eenvoudiger uw berichten afluisteren.

 »  Alle berichten overzichtelijk weergegeven;
 »  Kies zelf wanneer u welk bericht wilt afluisteren, pauzeren of door- en terugspoelen;
 »  Met 1 druk op de knop terugbellen of een SMS versturen

Android toestel
Vanaf medio december is de app gratis te downloaden in de Google Play Store.

Apple toestel
Voor klanten die gebruik maken van een iPhone worden de functies van de Visual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel. Dit is nog in ontwikkeling en wordt volgend jaar geïntroduceerd.

VoiceMail aan- of uitzetten per SMS

Na de wijzigingen zet u uw VoiceMail eenvoudig aan of uit per SMS.

 »  VoiceMail aanzetten? SMS "AAN" naar 1233.
 »  VoiceMail uitzetten? SMS "UIT" naar 1233


Veelgestelde vragen

Hoe kan ik oude & opgeslagen VoiceMailberichten van vóór de wijziging bewaren?

U kunt oude en opgeslagen berichten van vóór de wijzing nog tot en met 14 december 2017 via uw VoiceMail beluisteren. Wilt u deze langer bewaren? Dan kunt u deze het beste opnemen met daarvoor geschikte opnameapparatuur zoals een geluidsrecorder.

VoiceMail aanzetten of wijzigen; hoe doe ik dat?

Wij helpen u graag stap voor stap bij het instellen, aan- of uitzetten van uw VoiceMail. Kijk hiervoor op activeren van de Business VoiceMail KPN.

Ik heb meer dan 2 welkomstboodschappen ingesteld, hoe kan ik die bewaren?

Alleen uw actieve en de daarvoor laatst gewijzigde boodschappen worden behouden in de nieuwe situatie. Eventuele andere welkomstboodschappen worden verwijderd. Als u deze wilt bewaren dan kunt u deze zelf opnemen met daarvoor geschikte opnameapparatuur.

Moet ik zelf iets doen om ervoor te zorgen dat mijn VoiceMail het straks nog doet?

Nee, wij voeren alle wijzigingen voor u door. U hoeft hier niets voor te doen, behalve als u (welkomst)berichten wilt bewaren.

Hoe weet ik wanneer mijn VoiceMail is aangepast?

Zodra voor u de VoiceMail dienst is aangepast krijgt u hiervan een melding in het VoiceMail menu.

 

Terug naar overzicht

Deel via:

Blijf op de hoogte!

Meld u aan voor onze maandelijkse business update.