Kosten voor het activeren van een nieuwe simkaart en verbeterde rapportage gebruikerskosten

Er zijn twee wijzigingen bij KPN die relevant voor je zijn. We zetten deze helder voor je op een rij, zodat je weer helemaal bij bent.  

KPN rekent per 1 juni kosten voor een nieuwe simkaart.

Vanaf 1 juni 2023 brengt KPN simkaartkosten in rekening bij het aanvragen van een compleet nieuw nummer of bij het vervangen van een simkaart (simwissel). Hierbij volgt KPN de lijn van andere providers.

De kosten voor een reguliere simkaart zijn €10,- en voor een E-Sim is dit €5,-. Er worden geen kosten in rekening gebracht bij een portering (nummerbehoud).

Inzicht kosten op nummerniveau.

Het is nu mogelijk om het verbruik en de kosten per nummer in te zien via jouw KPN portaal.

Stap 1: Ga naar het klant dashboard op OneBase en klik op "Verbruik". 

Stap 2: Klik vervolgens op "Mobiel verbruik"

Stap 3: Hier kun je per periode, de kosten, per telefoonnummer opvragen en exporteren naar Excel.

Om toegang te krijgen tot het inzien van de facturen heb je de juiste rechten nodig in het KPN portaal. Als beheerder heb je standaard toegang. Als dit niet lukt kijken we graag met je mee om dit alsnog te regelen. Je kunt hiervoor contact opnemen met je vaste Business Servicedesk medewerker.

Terug naar overzicht