Doorlooptijden van veelvoorkomende activiteiten (standaard changes)

Binnen onze dienstverlening is het doorvoeren van changes bij bestaande klanten een veelvoorkomende activiteit. Deze changes zijn er in uiteenlopende soorten en maten en daardoor kan de doorlooptijd varieren. Mede omdat we incidenten (verstoringen) prioriteit geven ten opzichtte van changes.

Onderstaand een overzicht van standaard changes en een indicatieve maximale doorlooptijd:

 Type standaard change  Indicatie maximale doorlooptijd
 Nieuwe domein/azure werkplek zonder fysieke installatie op locatie  3 werkdagen
 Nieuwe domein/azure werkplek inclusief fysieke installatie op locatie  10 werkdagen
 Domein/Azure gebruiker aanmaken  3 werkdagen
 Domein/Azure gebruiker blokkeren  Direct*
 Simwissel / Simblokkade
 Direct*
 Upgrade/ Downgrade Mobiel Abonnement  3 werkdagen, rekening houdend met contract bepalingen.
 Mobiel abonnement activeren/opheffen  3 werkdagen, rekening houdend met contract bepalingen. 
 Toegang tot shared mailbox verzorgen  2 werkdagen
 Rechten tot file / mappen verzorgen  2 werkdagen
   
   


* Na aanmaken ticket dient u ons te bellen om het verzoek direct te laten uitvoeren.

Een standaard change welke vanuit een opdracht in een vast tijdsbestek bij een groot aantal gebruikers of systemen dient te worden uitgevoerd kan alsnog als een major change worden geclassificeerd. Dit zal in goed overleg samen worden bepaald. Raadpleeg hiervoor: Het verschil tussen een standaard en major change

Benieuwd naar andere aspecten van onze werkwijze? 

Werkwijze Servicedesk
Prioriteitstelling van incidenten
Het verschil tussen een standaard en major change
Doorlooptijden van veelvoorkomende activiteiten (standaard changes)
Managed App Matrix
- Klantspecifieke applicaties

Terug naar overzicht

Deel dit artikel via: