ISDN STOPT

Wat betekent dit voor uw organisatie?

Per 1 september 2019 vervalt vaste telefonie via ISDN. De in 1991 geïntroduceerde techniek komt definitief ten einde. Wacht niet tot het te laat is en u niet meer bereikbaar bent voor uw klanten. Stap tijdig over op een toekomstvaste oplossing die past bij uw organisatie.

Hulp nodig? Neem contact met ons op, wij helpen u graag. Of lees verder waar u op moet letten en welke alternatieven er zijn voor uw telefonie omgeving.

Hosted Telefonie prima alternatief voor ISDNHosted Telefonie prima alternatief voor ISDN

Vaste telefonie verdwijnt niet wanneer ISDN stopt. Alleen loopt de verbinding voortaan via het internet. U belt via een IP-netwerk en uw centrale bevindt zich in de Cloud, in plaats van fysiek op locatie.

Bellen via het internet, oftewel Hosted Telefonie, ook wel VoIP (Voice over IP) genoemd, is een prima alternatief voor ISDN. U profiteert van veel meer mogelijkheden, plus u bespaart ook nog eens op uw kosten. Lees alles over Cloud-telefonie in onze whitepaper.

Met Hosted Telefonie bent u altijd en overal, optimaal bereikbaar, zoals u dat wilt.

Bellen via internet, oftewel Hosted Telefonie, is een prima alternatief voor ISDN


Voordelen hosted telefonie / VoIP

  • Kostenbesparend
  • Vast bedrag per maand
  • Onbeperkt op- en afschalen
  • Flexibel en betrouwbaar
  • Bellen van en naar één vast nummer
  • Niet meer investeren in eigen telefooncentrale op locatie
  • Toekomstvast
Bellen in de Cloud VoIP cloudtelefonie 2

Waarom stopt ISDN?

De belangrijkste redenen voor KPN om met ISDN te stoppen zijn dan ook de beperkte mogelijkheden van de ISDN-lijn. Deze passen niet langer bij onze moderne manier van communiceren. Dankzij supersnel internet en de Cloud wordt bellen via internet binnen steeds meer organisaties de norm.


Meer informatie

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Hosted Telefonie / VoIP voor uw organisatie? En de belangrijkste zaken waar u op moet letten bij het overstappen op een toekomstvaste Cloud-oplossing? Vraag hieronder, geheel vrijblijvend, meer informatie aan.


 

Hoe weet ik of wij nog gebruik maken van ISDN?


Hoe komt u erachter of uw organisatie nog gebruik maakt van ISDN?

Afhankelijk van de grote van uw organisatie weet de eigenaar, ICT manager of office manager dit. Of als u het telefonie en internet beheer heeft uitbesteed aan een extern bedrijf kunt u dit aan hen vragen.

Let ook op mogelijke andere toepassingen die draaien op de ISDN verbinding, zoals bijvoorbeeld uw alarm, deurintercom, lift, fax etc. U kunt ook uw zakelijke telecomprovider vragen, dan zullen zij vertellen wat uw huidige situatie is.

Wat betekent dit voor uw bestaande telefooncentrale?


Uw telefooncentrale kan middels SIP-trunk gekoppeld worden aan internet

U hoeft niet altijd over te stappen naar een compleet nieuwe oplossing. Indien uw bestaande telefooncentrale hiervoor geschikt is, kan deze middels een SIP-trunk gekoppeld worden aan internet.

SIP Trunk is een manier om een bestaande, traditionele telefooncentrale aan te sluiten op internet en toch te kunnen VoIP bellen. Dit alternatief is interessant wanneer u recent heeft geïnvesteerd in een nieuwe telefooncentrale. Wel biedt deze techniek minder mogelijkheden dan hosted telefonie.

Zie ook SIP Trunks van VTM

Hoe kies ik de juiste VoIP oplossing?


Om de juiste VoIP oplossing te kiezen zijn er een paar vragen die u moet beantwoorden;

  • Heeft u de benodigde internetsnelheid voor het aantal toestellen dat u gebruikt?
  • Is de juiste verbinding beschikbaar op uw adres?
  • Hoeveel medewerkers gaan er VoIP bellen?
  • Hoeveel apparaten gaan gebruik maken van het internet? (Dit betreft PC’s, laptops, tablets en mobiele apparaten.)

Hulp nodig? Neem contact met ons op, wij helpen u graag.

Wat zijn de voor- en nadelen van ISDN alternatieven?


Voor- en nadelen van de alternatieven voor ISDN

Omdat VoIP in bijna alle gevallen het beste alternatief is staan hieronder de voor- en nadelen van VoIP beschreven.

Voordelen van Hosted telefonie:

  • Kosten besparen (gemiddeld minstens 25% goedkoper dan ISDN)
  • Geen investering meer in een dure telefooncentrale
  • Vast-mobiel integratie (met één klik op de knop verbindt u uw kantoortelefoon door naar uw mobiel)
  • Betaal per gebruiker/dienst (U betaalt niet meer (te veel) voor de capaciteit, maar per gebruiker of per dienst)
  • Hoge betrouwbaarheid en altijd bereikbaar (Doordat u belt via het internet bent u altijd bereikbaar)
  • Talloze nieuwe functies zoals een koppeling met uw CRM systeem 

Nadelen van Hosted telefonie:

Het enige nadeel is dat u bij de overgang van ISDN naar VoIP vijf minuten tot hooguit een paar uur telefonisch niet bereikbaar bent. Maar met je de juiste voorbereiding kunt u dit natuurlijk op een rustig moment plannen. 

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Bellen in de Cloud

Met bellen in de Cloud kiest u voor telefonie op maat. Lees alles over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van bellen in de Cloud in onze whitepaper.

 

Bekijk whitepaper

 

Welke oplossing past bij uw organisatie?

Neem contact met ons op. Wij helpen u graag!

Vul hiernaast het formulier in of neem contact op met onze Business Servicedesk;

* verplichte velden