ISDN STOPT

Wat betekent dit voor u?

Binnenkort vervalt vaste telefonie via ISDN. De in 1991 geïntroduceerde techniek komt definitief ten einde. Wacht niet tot het te laat is en u niet meer bereikbaar bent, maar stap nu al in alle rust over naar een toekomstvaste oplossing die past bij uw organisatie.

Hosted Telefonie prima alternatief voor ISDN

Hosted Telefonie prima alternatief voor ISDNVaste telefonie verdwijnt niet wanneer ISDN stopt. Alleen loopt de verbinding voortaan via het internet. U belt via een IP-netwerk en uw centrale bevindt zich in de Cloud, in plaats van fysiek op locatie.

Bellen via het internet, oftewel Hosted Telefonie, ook wel VoIP (Voice over IP) genoemd, is een prima alternatief voor ISDN. U profiteert van veel meer mogelijkheden, plus u bespaart ook nog eens op uw kosten.

Met Hosted Telefonie bent u altijd en overal, optimaal bereikbaar, zoals u dat wilt.

Bellen via internet, oftewel Hosted Telefonie, is een prima alternatief voor ISDN


Belangrijkste voordelen hosted telefonie

  • Kostenbesparend
  • Vast bedrag per maand
  • Onbeperkt op- en afschalen
  • Flexibel en betrouwbaar
  • Bellen van en naar één vast nummer
  • Niet meer investeren in eigen telefooncentrale op locatie
  • Toekomstvast

Einde ISDN-tijdperk

De belangrijkste redenen voor KPN om met ISDN te stoppen zijn dan ook de beperkte mogelijkheden van de ISDN-lijn. Deze passen niet langer bij onze moderne manier van communiceren. Dankzij supersnel internet en de Cloud wordt bellen via internet binnen steeds meer organisaties de norm.


Meer informatie

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Hosted Telefonie voor uw organisatie? En de belangrijkste zaken waar u op moet letten bij het overstappen op een toekomstvaste Cloud-oplossing? Vraag hieronder, geheel vrijblijvend, meer informatie aan.


 

Wellicht heeft u na het lezen van deze informatie al diverse vragen zoals:

Is dit van toepassing op mijn organisatie, kortom hebben wij nog ISDN?


Hoe komt u erachter of uw organisatie nog gebruik maakt van ISDN?

Afhankelijk van de grote van uw organisatie weet de eigenaar, ICT manager of office manager dit. Of als u het telefonie en internet beheer heeft uitbesteed aan een extern bedrijf kunt u dit aan hen vragen.

Als zij het allemaal niet weten kunt u het beste uw zakelijke telecomprovider vragen, dan zullen zij vertellen wat uw huidige situatie is.

Wat zijn de alternatieven/oplossingen?


Wat zijn de alternatieven/oplossingen voor ISDN?

Eigenlijk zijn er maar twee alternatieven voor ISDN. De eerste die we al eerder genoemd hebben is Hosted telefonie ook wel VOIP of Voice Over IP genoemd.

Het tweede alternatief is SIP Trunk. Dit staat voor Session Initiation Protocol. SIP Trunk is een manier om een bestaande, traditionele telefooncentrale aan te sluiten op internet en toch te kunnen VoIP bellen. Dit alternatief is interessant wanneer als uw bedrijf de afgelopen jaren in een eigen nieuwe centrale heeft geïnvesteerd.

Wat zijn de voor- en nadelen van deze alternatieven?


Voor- en nadelen van de alternatieven voor ISDN

Omdat VoIP in bijna alle gevallen het beste alternatief is staan hieronder alleen de voor- en nadelen van VoIP beschreven.

Voordelen van Hosted telefonie:

  • Kosten besparen (gemiddeld minstens 25% goedkoper dan ISDN)
  • Geen investering meer in een dure telefooncentrale
  • Vast-mobiel integratie (met één klik op de knop verbindt u uw kantoortelefoon door naar uw mobiel)
  • Betaal per gebruiker/dienst (U betaalt niet meer (te veel) voor de capaciteit, maar per gebruiker of per dienst)
  • Hoge betrouwbaarheid en altijd bereikbaar (Doordat u belt via het internet bent u altijd bereikbaar)
  • Talloze nieuwe functies zoals een koppeling met uw CRM systeem 

Nadelen van Hosted telefonie:

Het enige nadeel is dat u bij de overgang van ISDN naar VoIP vijf minuten tot hooguit een paar uur telefonisch niet bereikbaar bent. Maar met je de juiste voorbereiding kunt u dit natuurlijk op een rustig moment plannen. 

Wat betekent dit voor uw bestaande telefooncentrale?


Uw telefooncentrale kan middels SIP-trunk gekoppeld worden aan internet

U hoeft niet altijd over te stappen naar een compleet nieuwe oplossing. Indien uw bestaande telefooncentrale hiervoor geschikt is, kan deze middels een SIP-trunk gekoppeld worden aan internet. Wel biedt deze techniek minder mogelijkheden dan hosted telefonie.

Hoe kies ik de juiste VoIP oplossing?


Om de juiste VoIP oplossing te kiezen zijn er een paar vragen die u moet beantwoorden;

  • Heeft u de benodigde internetsnelheid voor het aantal toestellen dat u gebruikt?
  • Is de juiste verbinding beschikbaar op uw adres?
  • Hoeveel medewerkers gaan er VoIP bellen?
  • Hoeveel apparaten gaan gebruik maken van het internet? (Dit betreft PC’s, laptops, tablets en mobiele apparaten.)

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Bellen in de Cloud

Met bellen in de Cloud kiest u voor telefonie op maat. Lees alles over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van bellen in de Cloud in onze whitepaper.

 

Bekijk whitepaper

 

Welke hosted oplossing past bij uw organisatie?

Neem contact met ons op. Wij helpen u graag!

Vul hiernaast het formulier in of neem contact op met onze Business Servicedesk;  0174 52 73 20  of  info@vtmgroep.nl

* verplichte velden