Problemen iOS 13 in combinatie met iPhone 8
maandag 4 november 2019
Enkele weken geleden heeft Apple iOS 13 gelanceerd. Helaas blijken er na de update in sommige gevallen problemen te ontstaan, zoals bijvoorbeeld ‘geen service’. Dit is hoofdzakelijk in de combinatie van KPN, iOS 13 en specifiek de iPhone 8. Inmiddels blijken deze problemen echter ook bij andere toestellen te ontstaan.
Helaas zat iOS 13 vol diverse bugs. Pas een maand geleden is iOS 13 gelanceerd en er zijn al meerdere versie updates geweest om diverse bugs op te lossen. Helaas blijken dus nog niet alle bugs opgelost tot nu toe.
Geen service
Na de update geeft het toestel 'geen service' aan, waardoor de gebruiker niet bereikbaar is. Dit probleem lijkt vooral aan de orde in de combinatie van KPN, iOS 13 en specifiek de iPhone 8.
Na opnieuw opstarten geeft het toestel wel weer KPN NL en ben je weer bereikbaar, echter na enige tijd springt deze toch weer over op Geen service. Dit leidt helaas tot bereikbaarheidsproblemen, zowel voor uitgaand bellen als voor gebeld worden.
Helaas nog geen oplossing
Een oplossing voor het probleem is nog niet voor handen. Het probleem is bij zowel VTM, als KPN als bij Apple bekend en momenteel wordt door alle betrokken partijen hard gewerkt aan een oplossing. Verleden week is een nieuwe update verschenen, maar helaas bleek die update bij verschillende gebruikers het probleem niet te verhelpen.
Mocht je als iPhone gebruiker de update nog niet uitgevoerd hebben, dan is het wellicht een idee om even te wachten met de update. Dit is echter niet dé oplossing natuurlijk, maar tot nader order het beste om dit bereikbaarheidsprobleem te voorkomen.
3G ipv 4G
Een andere mogelijkheid is overschakelen naar 3G. De mobiele netwerk settings in iOS 13 zijn verandert in 4G, VoLTE aan / 4G, VoLTE uit / 3G. Bij verbinding met 3G valt het netwerk niet weg en ben je ten alle tijde te bereiken. Enige nadeel is wel dat de downloadsnelheid van jouw mobiele internet achteruit gaat.
Harde reset
Een harde reset van het toestel wordt ook geopperd, alhoewel dat niet in alle gevallen het probleem verhelpt. Een harde reset kan als volgt:
- houdt de side button en beide volumeknoppen voor een paar seconden ingedrukt
- laat los zodra de uitschakelen slider verschijnt
- sleep de uitschakel slider naar toestel uitschakelen
- houdt na een paar seconden de side button weer ingedrukt en houdt deze vast tot het Apple logo verschijnt.
Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Wij hopen dat Apple snel met een nieuwe update komt waardoor deze problemen zijn verholpen.
Meer Blog en Nieuws
- Nieuwe factuur lay-out voor KPN ÉÉN diensten
- De ultieme koptelefoon voor professioneel kantoorgebruik
- Microsoft Teams uitbreiden met een Contact Center-oplossing
- Tariefswijziging Inmarsat C
- Wat is een datalek en hoe bescherm ik mijzelf ertegen?
- Houd jouw informatie in het VTM klantenportaal actueel
- Wat is Managed Detection and Response (MDR) en waarom is het belangrijk?