Help, mijn dataroaming limiet is bereikt!
De vakantie staat voor de deur. Grote kans dat medewerkers het zakelijke toestel ook privé gebruiken en meenemen op vakantie. Hoewel diegene niet dagelijks zijn mail zal checken, is het wel lekker als er gewoon data gebruikt kan worden. Al is het maar om jaloersmakende foto's te sturen naar de collega's via whatsapp. Als je gebruikt maakt van groepsdatabundel informeren we je graag over een (onjuiste) foutmelding die kan ontstaan. Lees hieronder hoe dit komt en vooral hoe je dit oplost als het zich voordoet.
Databundel op, maar toch niet op
Dit klinkt wellicht raar, maar het kan zijn dat men een sms krijgt met de melding dat de limiet voor data is bereikt. Ook als er een groepsbundel actief is om data uit te delen. De reden? Heel soms gaat de gegevensuitwisseling tussen KPN en de buitenlandse provider niet goed, waardoor deze fout optreedt. Niet handig, maar het is gelukkig gemakkelijk op te lossen.
KPN biedt op twee verschillende manieren de mogelijkheid om inzicht te krijgen in je groepsdatabundel. Dit kan via de Beheerportal of via OneBase.
Klik hier om per omgeving te zien waar dit inzicht te vinden is
De oplossing
Je kunt, na het ontvangen van het bericht, deze limiet gemakkelijk opheffen door een SMS met “JA” te sturen naar 1330. Er zijn hier dan geen extra kosten aan verbonden (tenzij de gehele zakelijke groepsbundel op is). Mocht je na een tijd wederom een bericht krijgen dat je limiet weer bereikt is dan kun je weer een sms sturen naar 1330 om de limiet op te hogen. Hier zijn verschillende opties voor;
✅ JA: om de standaard roaming limiet van 50 euro uit te zetten
✅ JA 100: om een extra limiet van 100 euro in te stellen
✅ JA 250: om een extra limiet van 250 euro in te stellen
✅ JA 300: om een extra limiet van 300 euro in te stellen
Vragen? We helpen je graag.
Kom je er ondanks de informatie uit deze mail niet uit? We helpen je graag. Ook kunnen we helpen met een groepsdatabundel als je deze nog niet hebt. Je kan je vragen mailen naar servicedesk@vtmgroep.nl.