Help, mijn dataroaming limiet is bereikt!
De vakantie staat voor de deur. Grote kans dat medewerkers het zakelijke toestel ook privé gebruiken en meenemen op vakantie. Als je gebruik maakt van groepsdatabundel informeren we je graag over een (onjuiste) foutmelding die kan ontstaan. Lees hieronder hoe dit komt en vooral hoe je dit oplost.
Databundel op... of toch niet?
Je kan een sms ontvangen waarin staat dat de datalimiet is bereikt, zelfs als je een groepsbundel hebt om data te delen. Dit komt doordat de gegevensuitwisseling tussen KPN en de buitenlandse provider soms niet goed verloopt.
Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen. Je kunt inzicht krijgen in je groepsdatabundel via de Beheerportal of via OneBase. 😊
Klik hier om per omgeving te zien waar dit inzicht te vinden is
De oplossing
Na ontvangst van het bericht kun je de limiet eenvoudig opheffen door “JA” naar 1330 te sms’en. Dit is kosteloos, tenzij de hele zakelijke groepsbundel is verbruikt. Als je later opnieuw een bericht ontvangt over de limiet, kun je opnieuw een sms sturen naar 1330 om de limiet te verhogen. Er zijn verschillende opties beschikbaar:
- JA: om de standaard roaming limiet van 50 euro uit te zetten
- JA 100: om een extra limiet van 100 euro in te stellen
- JA 250: om een extra limiet van 250 euro in te stellen
- JA 300: om een extra limiet van 300 euro in te stellen
Ik ga op vakantie buiten de EU
Buiten de EU kunnen datakosten snel oplopen. Wil jij toch in 3 stappen goedkoop een databundel aanschaffen? Kies Smissey!
Heb je nog vragen?
Stuur in dat geval een mail naar: servicedesk@vtmgroep.nl