Geen Data in het buitenland, wat te doen?
Wanneer u in het buitenland geen mobiele data (meer) heeft, dient u wellicht een andere “Acces Point Name” in te stellen. Ook is het raadzaam om goed te kijken naar uw verbruik.
Andere provider kiezen
iOS (iPhone)
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Kies 'Mobiel netwerk'
3. Controleer of Roaming aan staat (2) en kies vervolgens voor 'Netwerk Selectie' (3)
4. Vink 'Automatisch' uit en kies een andere provider.
5. Herhaal stappen indien het niet heeft gewerkt en kies een andere provider. Mocht het daarna opnieuw niet werken scroll verder voor andere oplossingen.
Voor Android (Samsung)
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Kies voor 'Verbindingen'
3. Kies 'Mobiele Netwerken'
4. Controleer of Roaming aan staat (3) en kies voor 'NetwerkOperators' (4)
5. Vink 'Automatisch Selecteren' uit en kies een andere provider.
6. Herhaal stappen indien het niet heeft gewerkt en kies een andere provider. Mocht het daarna opnieuw niet werken scroll verder voor andere oplossingen.
Instellen “Acces Point Name”
Een alternatieve “Acces Point Name” kan het probleem van geen mobiele data verhelpen.
Voor iOS (iPhone)
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Kies 'Mobiel netwerk'
3. Controleer of Roaming op aan staat (2) en kies vervolgens voor 'Mobieledatanetwerk'
4. Kies voor de Mobiele Data APN en vul daar portalmmm.nl in
5. Start uw toestel opnieuw op om zich opnieuw aan het netwerk te melden.
NOTE;
Mocht “portalmmm.nl” niet werken, dan kunt u ook “internet” proberen.
Voor Android (Samsung)
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Kies voor 'Verbindingen'
3. Kies 'Mobiele Netwerken'
4. Controleer of Roaming aan staat (3) en ga vervolgens naar 'Namen Toegangspunten'
5. Open het toegangspunt waar u gebruik van maakt
6. Selecteer APN en vul in; “portalmmm.nl”
7. Herstart uw toestel om zich opnieuw aan het netwerk te melden.
NOTE;
Mocht “portalmmm.nl” niet werken, dan kunt u ook “internet” proberen.
Let op;
Het instellingen overzicht verschilt per Android toestel (Samsung/Huawei/Motorola).
Controleer uw verbruik
Heeft u onlangs binnen en/of buiten Nederland hoog data verbruikt? Dan kan het zijn dat u geen mobiele data meer heeft omdat u buiten uw bundel bent, ondanks dat u gebruik maakt van een onbeperkte groepsbundel. Het standaard 50 euro roaming limiet kan hierbij overschreden zijn.
Om dit op te lossen probeer als eerst het volgende:
- Sms JA naar 1330 om het limiet voor de maand uit te schakelen.
Mocht dit niet werken probeer dan;
- SMS “LIMIET UIT” naar 1330
- Wacht een aantal minuten & herstart het toestel of 4g router om deze opnieuw aan het netwerk te melden.
LET OP; bovenstaande kan leiden tot hoge kosten. Het is aan te raden om altijd het limiet weer aan te zetten.
- SMS “LIMIET AAN” naar 1330
Houd er rekening mee dat de wijziging een aantal minuten kan duren. U ontvangt een SMS zodra de wijziging is ontvangen.
Wij helpen u graag
Mocht geen van de opties werken of heeft u andere vragen over Data (op uw mobiel), dan kunt u natuurlijk contact opnemen. Wij helpen u graag! Dat kan via 0174 75 26 90.