Geen Data in het buitenland, wat te doen?

Wanneer u in het buitenland geen mobiele data (meer) heeft, dient u wellicht een andere “Acces Point Name” in te stellen. Ook is het raadzaam om goed te kijken naar uw verbruik.


Instellen “Acces Point Name”

Een alternatieve “Acces Point Name” kan het probleem van geen mobiele data verhelpen.

Voor iOS (iPhone)

1.  Ga naar 'Instellingen'
2.  Kies 'Mobiel netwerk'
Alternatieve Access Point Name - iPhone stap 1
3.  Controleer of Roaming op aan staat (2) en kies vervolgens voor 'Mobieledatanetwerk'
Alternatieve Access Point Name - iPhone stap 2
4.  Kies voor de Mobiele Data APN en vul daar portalmmm.nl in
Alternatieve Access Point Name - iPhone stap 3
5.  Start uw toestel opnieuw op om zich opnieuw aan het netwerk te melden.

NOTE;
Mocht “portalmmm.nl” niet werken, dan kunt u ook “internet” proberen.


Voor Android (Samsung)

1.  Ga naar 'Instellingen'
2.  Kies voor 'Verbindingen'
Alternatieve Access Point Name - Android stap 1
3.  Kies 'Mobiele Netwerken'
Alternatieve Access Point Name - Android stap 2
4.  Controleer of Roaming aan staat (3) en ga vervolgens naar 'Namen Toegangspunten'
Alternatieve Access Point Name - Android stap 3
5.  Open het toegangspunt waar u gebruik van maakt
Alternatieve Access Point Name - Android stap 6
6.  Selecteer APN en vul in; “portalmmm.nl”
Alternatieve Access Point Name - Android stap 4
Alternatieve Access Point Name - Android stap 5
7.  Herstart uw toestel om zich opnieuw aan het netwerk te melden.

NOTE;
Mocht “portalmmm.nl” niet werken, dan kunt u ook “internet” proberen.


Controleer uw verbruik

Heeft u onlangs binnen en/of buiten Nederland hoog data verbruikt? Dan kan het zijn dat u geen mobiele data meer heeft omdat u buiten uw bundel bent, ondanks dat u gebruik maakt van een onbeperkte groepsbundel. Het standaard 50 euro roaming limiet kan hierbij overschreden zijn.

Om dit op te lossen probeer als eerst het volgende:

  • Sms JA naar 1330 om het limiet voor de maand uit te schakelen.

Mocht dit niet werken probeer dan;

  • SMS “LIMIET UIT” naar 1330
  • Wacht een aantal minuten & herstart het toestel of 4g router om deze opnieuw aan het netwerk te melden.

LET OP; bovenstaande kan leiden tot hoge kosten. Het is aan te raden om altijd het limiet weer aan te zetten.

  • SMS “LIMIET AAN” naar 1330

Houd er rekening mee dat de wijziging een aantal minuten kan duren. U ontvangt een SMS zodra de wijziging is ontvangen.


Wij helpen u graag

Mocht geen van de opties werken of heeft u andere vragen over Data (op uw mobiel), dan kunt u natuurlijk contact opnemen. Wij helpen u graag! Dat kan via 0174 75 26 90.

Terug naar overzicht

SMS notificatie Zakelijk Mobiel

Deel via:

KPN Zakelijk Mobiel

Zakelijk mobiel bellen en internetten met een abonnement dat volledig is afgestemd op uw wensen en behoeften.

Bekijk de mogelijkheden van KPN Zakelijk Mobiel

Volgende

de toekomst van de werkomgeving
De toekomst van werk