Officiële opening Network Operations Center Maasdijk

Woensdag 1 februari was de officiële opening van het Network Operations Center (NOC) van de VTM Groep in Maasdijk. Afgelopen weken is keihard gewerkt en het resultaat mag er zijn. “We zijn enorm trots op ons eigen NOC. Dit is een belangrijke stap in onze ambitie een toonaangevend ICT-dienstverlener te zijn,” aldus Hans Olsthoorn, Algemeen Directeur van de VTM Groep.

Wat in het verleden dienst deed als carkit inbouw, en later als opslag en kantoor, is inmiddels omgebouwd tot een state-of-the-art Network Operations Center. Onze partner DAEL Data & Electro heeft conform de laatste technieken de volledige infrastructuur ingericht.

Beschikbaarheid en veiligheid

Bedrijfsnetwerken, systemen en applicaties vereisen een hoge mate van beschikbaarheid en veiligheid. Vanuit het Network Operations Center in Maasdijk bewaakt en monitort ons team alle services welke de VTM Groep aan haar klanten levert. Hiermee waarborgen wij de beschikbaarheid, continuïteit en veiligheid van de ICT-omgeving van onze klant.

Alles onder één dak

De VTM Groep is groot geworden met Telecom dienstverlening. We zien echter bij de klant steeds meer behoefte voor één partner die zowel Telecom als IT onder één dak kan aanbieden. De VTM Groep is specialist in zowel Telecom als ICT. Zowel ons team, ons portfolio en met het NOC nu ook ons kantoor, zijn daar volledig op ingericht.

Hans Olsthoorn: “ICT speelt een grote rol binnen onze organisatie, aanvullend op onze Telecom expertise. Het bouwen van een eigen Network Operations Center is een logische en duidelijke stap die past bij onze ambitie om uit te groeien tot een toonaangevende ICT-dienstverlener in Nederland.”

NOC

Vanuit het NOC monitort en bewaakt de VTM Groep de beschikbaarheid en snelheid van datalijnen en de prestaties van servers, werkstations en netwerk apparatuur. Het NOC is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar via e-mail, het ticketing systeem en via de telefoon.

De VTM Groep heeft als doel om klanten in staat te stellen het meeste uit de techniek van vandaag te halen. De klant moet met een gerust hart zijn Telecom én ICT kunnen uitbesteden aan een gespecialiseerd partner. Hans Olsthoorn: “ICT moet vóór een organisatie werken. Niet tegen. Het moet ondersteunend zijn aan het optimaliseren van de bedrijfsvoering van onze klant. Het NOC stelt ons in staat onze klant optimaal te ondersteunen en zowel de beschikbaarheid en veiligheid van zijn ICT-omgeving continu te waarborgen.”

Klik hier voor een beeldcompilatie van de verbouwing

 

Deel deze pagina op:

© copyright 1988-2017 VTM Groep | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Sitemap
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie?

Onderdeel van svg