Kijken in de keuken van: Repair & Go Service

Tijd is geld. Wij snappen dat. Ook wanneer u onbereikbaar bent voor uw klant kost dat geld. En dus heeft u geen tijd voor technische mankementen of uitval van uw mobiele apparaten. De specialisten van de Repair & Go Desk van de VTM Groep zorgen ervoor dat u snel weer verder kunt werken, desnoods met vervangende apparatuur.

Kijkje in de keuken

Al jaren een vertrouwd gezicht van onze Repair & Go Service is John de Groot, Data en Device Specialist binnen de VTM Groep. Is er sprake van een storing, uitval of technisch mankement, dan kunt u direct rekenen op technische support van John. Een kijkje in de keuken bij John leert ons wat er zoals voorbij komt aan vragen en reparaties.

Hoe lang werk je al bij VTM Groep?

Sinds februari 2005. Voor die tijd ben ik aan aantal keer invaller geweest voor de toenmalige reparateur. Dat beviel zowel mij als de toenmalig eigenaar goed en na overleg resulteerde dat in een vaste aanstelling.

Hoe ziet jouw werkdag er uit?

Een typische dag is er eigenlijk niet. Mijn hoofdtaak is nog steeds technische dienst. Dit houdt in onze klanten die problemen ervaren zo goed en zo snel mogelijk helpen. Dit kan zijn in de vorm van een repartie van telefoon, zoals bijvoorbeeld het vervangen van een kapot scherm of een software update. De klant kan hiervoor zonder afspraak gewoon bij ons binnenlopen.

Door steeds meer mogelijkheden van de toestellen wordt het voor de klant ook moeilijker om alles goed in te stellen. Klanten komen regelmatig langs met vragen over iets wat niet werkt, zoals bijvoorbeeld hun e-mail.

Daarnaast ondersteun ik in de showroom met verkoop en advies aan klanten. Wanneer we een nieuw toestel verkopen zorgen we dat deze zo goed mogelijk is ingeregeld, zoals data overzetten en zorgen dat alles werkt.

Tijdens dit alles gaat de telefoon en de e-mail ook gewoon door. Veel klanten die niet in de buurt zitten of geen tijd hebben om langs te komen bellen of mailen voor technische ondersteuning. Naast de mailbox waar technische vragen binnenkomen voor telecom beheer ik ook nog de mail adressen van de M2M Servicedesk en de Mobile Device Management servicedesk.

Welke reparatie is je het meest bijgebleven?

Dat is wel een lastige vraag. In de ruim 10 jaar dat ik dit nu doe is er van alles voorbij gekomen. Als ik dan toch moet kiezen, dan is dat een klant die langs kwam met de telefoon van zijn vrouw. Haar telefoon was nat geweest en deed helemaal niks meer. Op zich gebeurt dat wel vaker, maar deze vrouw had in korte periode het nodige drama meegemaakt en zat er op dat moment volledig doorheen.

Door brand in haar paardenstal waren al haar paarden overleden. Op haar telefoon stonden de enige foto’s van haar paarden die echt haar alles waren. De kans dat een telefoon met waterschade nog aan gaat is klein. Met veel poetswerk en zelfs nieuwe contacten gesoldeerd heb ik weer leven in haar toestel gekregen en kon ik de foto’s redden. Ik heb niet vaak iemand zo dankbaar gezien als toen. Dat staat me nog steeds bij.

Welke onmogelijk geachte reparatie was jouw grootste uitdaging en is nog gelukt ook?

De grootste uitdagingen voor mijzelf zijn altijd nieuwe toestellen. Informatie en onderdelen zijn altijd beperkt. De uitdaging is daarom vooral het uitzoeken wat de goede manier is van repareren.

Mijn grootste uitdaging was het redden van gegevens (ja weer gegevens) van een iPhone 4 die op een bouwplaats van 4 hoog was gevallen. Als klap op de vuurpijl was deze ook nog overreden door een kraanwagen. De telefoon werd in een zakje aangeleverd, want de onderdelen lagen over de bouwplaats verspreid. Met chirurgisch ontleed- en soldeerwerk kreeg ik weer leven in de telefoon. Eerlijk is eerlijk, dat was wel van korte duur, maar net lang genoeg om de gegevens te redden.

Waar krijg jij energie van?

Als het vrijwel onmogelijke toch lukt. Dat kan zijn met een reparatie of met de wensen van een klant.

Waar wordt je blij van?

Zie de vraag hiervoor. Waar ik energie van krijg wordt ik ook blij van. Maar zeker ook van de waardering van de klant als je het weer voor hun gefixt hebt.

 

Repair & Go Service VTM Groep

De Repair & Go Service is één van de belangrijke speerpunten van de VTM Groep. Hiermee bieden wij telefonisch en online support voor onze klant als eindgebruiker en volledige ontzorging op het gebied van uw mobiele devices.

Wij leveren apparatuur van betrouwbare merken, verzorgen de totale coördinatie rondom toestelreparaties en bezorgen u indien nodig een vervangend toestel. Zodat u gewoon bereikbaar blijft voor collega’s en klanten en verder kunt met zaken doen.

 

Deel deze pagina op:

© copyright 1988-2017 VTM Groep | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Sitemap
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie?

Onderdeel van svg