“Digitalisering en modernisering van ons bedrijf”

Eind 2017 is Wehako, specialist in koeltechniek en klimaatbeheersing, overgegaan op KPN ÉÉN voor vaste en mobiele telefonie. Tegelijk is de complete ICT-omgeving ondergebracht bij VTM. “Samen met VTM heeft Wehako de stap gezet naar de gewenste digitalisering en modernisering van ons bedrijf. Een traject waar we zeer tevreden over zijn,” aldus Willem Heppe, algemeen directeur van Wehako.

Op de foto: Marcel van der Wal (links), accountmanager VTM, en Willem Heppe (rechts), Directeur Wehako, zijn beiden zeer tevreden over de samenwerking

Moderniseren

Willem Heppe: “Ons pand is ruim 25 jaar oud. Datzelfde gold voor de telefooncentrale, deze was toe aan vervanging. Daarbij is Wehako de afgelopen jaren gegroeid, hoog tijd om de organisatie te moderniseren. We hadden wel iemand die voor ons telefonie regelde, maar we wilden de uitvraag ook neerleggen bij andere leveranciers voor telefonie, waaronder VTM.”

Ondersteuning

“Een belangrijk aspect voor mij was servicegerichtheid. Met onze huidige leverancier vroeg ik mij toch af hoe de ondersteuning zou zijn in geval van bijvoorbeeld een storing. Bij VTM had ik wel het gevoel dat er voldoende kennis en ondersteuning is.”

“Een compleet Network Operations Center op hun kantoor in Maasdijk, plus een uitgebreid team van ICT-specialisten, geven mij dat gevoel van zekerheid dat een eventuele storing zo snel mogelijk verholpen kan worden. Of zelfs beter nog, dat deze al voorkomen wordt, nog voordat de storing kan optreden. Een belangrijke voorwaarde, omdat wij het ons niet kunnen veroorloven dat wij niet bereikbaar zouden zijn voor onze klanten en leveranciers.”

Alles onder één dak

“Waar we begonnen met de uitvraag voor vaste telefonie kwam gaandeweg ook onze mobiele telefonie ter sprake. Plus dat wij in ons achterhoofd bezig waren met het plan om onze ICT-omgeving te moderniseren, kwam ook dit plan op tafel.”

“We hadden een prima leverancier voor onze ICT, maar toch had ik soms het idee dat we één van de velen waren. Dat idee heb ik bij VTM niet. VTM dacht (en denkt) met ons mee en ze gaven mij vanaf het begin het gevoel dat ze een stapje extra doen voor ons als klant. Plus dat hiermee direct de gelegenheid ontstond om zowel telefonie als ICT onder te brengen onder één dak, bij één partner. Eén aanspreekpunt en overzichtelijker gebundeld op onze facturen. Wel zo makkelijk.”

Totaaladvies

“Samen met VTM zijn we uiteindelijk gekomen tot een totaaladvies voor onze bedrijfscommunicatie, afgestemd op onze behoeften. Onze vaste en mobiele telefonie zijn ondergebracht in KPN ÉÉN, we zijn overgestapt op glasvezel voor een snelle en betrouwbare internetverbinding, we maken gebruik van VTM werkplekbeheer én we hebben de inrichting en het beheer van onze ICT-omgeving ondergebracht bij VTM. Een totaaladvies waar we zeer tevreden over zijn.”

Klantrelatie op basis van dezelfde drive en motivatie

“Een andere belangrijke reden dat ik voor VTM heb gekozen is de overeenkomst tussen onze organisaties. De drive en motivatie waarmee zij hun ICT expertise door ontwikkelen is eenzelfde drive als waarmee Wehako zich manifesteert in de markt voor koel- en klimaattechniek. Wij staan aan de start van verdere digitalisering van onze markt en onze bedrijfsprocessen. Wij hebben juist bij VTM de overtuiging dat we kunnen meeliften op hun groei en doorontwikkeling van hun ICT-portfolio. Dat geeft een positief gevoel.”

Core business

“Voor ons zijn ICT en onze (telefonische) bereikbaarheid het hart van onze organisatie. Maar het is zeker niet onze core business. Wehako is expert op het gebied van koeltechniek en klimaatbeheersing. Daar zijn wij goed in en daar houden wij ons graag mee bezig. Wij zijn geen organisatie om een eigen ICT-er in dienst te hebben. Juist dan is het ideaal om compleet ontzorgt te worden door een partner op dat gebied.”

“Onze ICT en telefonie wordt door VTM gemonitord en beheerd op basis van VTM Grip, zonder dat wij daar zelf omkijken naar hebben. We hoeven dit niet in eigen huis te regelen. Controle- en beheertaken worden centraal gemanaged en updates worden automatisch uitgevoerd. Zo is de veiligheid van onze ICT-omgeving optimaal gewaarborgd.”

Klaar voor de toekomst

“Wehako telt 15 medewerkers. Daarnaast werken wij met een grote flexibele schil van monteurs. Waar vroeger nog gewerkt werd met bonnenboekjes is dat in de huidige markt niet meer van deze tijd. Alles gaat digitaal, wat een enorme efficiencyslag oplevert. Daarmee kunnen we onze klant en leverancier, sneller en beter van dienst zijn. Goed voor onszelf qua tijdwinst, en goed voor onze klant qua snelheid, service en bereikbaarheid.”

“Onze vaste en mobiele telefonie bij KPN ÉÉN levert ons het gemak op van overzicht en bereikbaarheid op maat. In combinatie met de snelle glasvezel internetverbinding past dit bij de toekomstplannen van Wehako. Het levert ons efficiencyvoordeel én als bedrijf zijn wij klaar voor verdere digitalisering van ons bedrijf.”

“We gaan er meer en meer naar toe dat onze installaties en apparatuur gedigitaliseerd worden, waardoor monitoring, service en beheer optimaal en efficiënt kan worden ingericht voor de klant. Dit levert beter inzicht in de staat van de apparatuur, wat kans op een calamiteit tot een minimum beperkt. Digitalisering gaat daarin een grote rol spelen. Met de stappen die zelf als organisatie hebben gezet zijn wij klaar om deze volgende stappen in de digitale transformatie van onze bedrijfsprocessen te zetten.”

“In de samenwerking met VTM heb ik het gevoel en de verwachting dat wanneer er verbeterslagen nodig of mogelijk zijn, wij als klant daarin pro actief worden meegenomen. Dat is wat ik hoop terug te zien in de verdere samenwerking met VTM in de toekomst.”

Wehako B.V.

Wehako - keeps it coolWehako is leverancier van totaalconcepten voor koelapparatuur en klimaatbeheersing voor onder andere hotels, (bedrijfs)restaurants, grootkeukens, tuinbouw en horeca. Gevestigd op bedrijventerrein Coldenhove in Maasdijk. Als professionele partner onderscheidt Wehako zich op het vlak van kennis, kwaliteit, service en advies. Een totaalvisie in koel- en klimaattechniek, dat is het terrein van Wehako.

Willem Heppe; “Wij zijn actief in verschillende markten en denken graag mee met onze klant. Dat varieert van klein tot groot, van sportkantine tot hotelconcept, van strandpaviljoen tot tuinbouw. In de regio leveren wij bijvoorbeeld de complete techniek voor de klimaatbeheersing bij Rijk Zwaan voor hun zaadveredelingsprocessen en het bedrijfsrestaurant van Lely te Maasland met Breeam duurzaamheid energie label. En binnenkort voor Hotel Maassluis een zeer complete centrale koelinstallatie met bijpassende apparatuur voor keuken en bars.”

 

Terug naar overzicht

Deel via:
8.3


Wehako B.V.

Deskundigheid: 8
Klantgerichtheid: 8
Communicatie: 9

Tevreden over de samenwerking?

Zeer tevreden

Tevreden over de oplossing?

Zeer tevreden

Beveelt u VTM Groep aan?

Ja

Samenvattend uw totaalervaring:

VTM is voor WEHAKO een zeer professionele partner in Telefonie & ICT. Betrokken medewerkers met altijd een passende oplossing en een hele correcte aftersales.