Hosted Telefonie ideaal alternatief voor ISDN

ISDN stopt. Stap nú over!

Vaste telefonie via ISDN gaat stoppen. Per 1 september 2019 komt er in Nederland definitief een einde aan deze techniek. Bellen via internet, oftewel Hosted Telefonie, is een prima alternatief voor ISDN. Lees hier meer over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van Hosted Telefonie.

Einde ISDN-tijdperk

Bellen via internet wordt binnen steeds meer organisaties de norm. Supersnel internet en de Cloud maken deze nieuwe manier van communiceren mogelijk. Communicatie is flexibeler, goedkoper, en steeds digitaler. De beperkte mogelijkheden van de ISDN-lijn passen dan ook niet langer bij onze moderne manier van communiceren. Dat is waarom er op 1 september 2019 definitief een einde komt aan deze techniek.

Dezelfde manier van bellen

Het verdwijnen van ISDN betekent niet dat vaste telefonie verdwijnt. Het enige dat met hosted telefonie verandert is dat telefonie via het internet verloopt. U blijft op dezelfde manier bellen, maar profiteert van veel meer mogelijkheden. Én u bespaart ook nog eens op uw kosten.


‘‘Maakt u nog gebruik van ISDN voor uw telefonie?
Dan is het nu tijd om te kijken naar alternatieven.’’


Net als met ISDN blijft u met Hosted Telefonie profiteren van het gemak van een vast toestel. Het grootste verschil is dat de telefooncentrale zich in de Cloud bevindt, zodat u het onderhoud, het beheer en de beveiliging van uw telefooncentrale niet meer zelf hoeft te regelen.

Meerwaarde voor uw organisatie

Als ondernemer wilt u bereikbaar zijn. Vanzelfsprekend wilt u hier geen risico mee nemen. Hosted telefonie is de ideale vervanger van ISDN. Uw telefoonverkeer verloopt via het internet en de telefooncentrale staat in de cloud. Dit biedt veel flexibiliteit in functionaliteit, aantal locaties en aansluitingen. Tegelijkertijd profiteert u van voorspelbare kosten.

Belangrijkste voordelen van hosted telefonie;

    • Eenvoudig op- en afschalen

      Hosted telefonie groeit mee met uw organisatie. Groeit de onderneming? Of heeft u juist (tijdelijk) behoefte aan minder aansluitingen? U kunt eenvoudig het aantal gebruikers aanpassen.

    • Functionaliteiten op maat

      Met hosted telefonie regelt u vertrouwde functionaliteiten eenvoudig via één overzichtelijke applicatie. En heeft u behoefte aan meer, of juist minder functionaliteiten? Een hosted telefonieoplossing is volledig op maat in te regelen.

    • In control

      U bent volledig ‘in control’ over de bereikbaarheid van uw organisatie. Zo kunt u bijvoorbeeld inkomende gesprekken na sluitingstijd doorschakelen. Eén keer instellen en eenvoudig aan te passen.

    • Direct besparen

      Dankzij hosted telefonie hoeft u niet langer te investeren in dure fysieke telefooncentrales. Kosten voor onderhoud en aanschaf van de centrale komen te vervallen. U betaalt een vast bedrag per maand, per medewerker. Zo betaalt u nooit meer dan u gebruikt.

 

VastMobiel integratieIntegratie met mobiele telefonie

Hosted telefonie maakt het mogelijk om uw vaste en mobiele telefonie met elkaar te koppelen. Met deze vastmobielintegratie brengt u vertrouwde functionaliteiten van de vaste lijn naar uw smartphone én u bent via één nummer bereikbaar voor zowel inkomende vaste en mobiele gesprekken.


‘‘In september 2019 worden de ISDN-lijnen volledig stopgezet. Dat lijkt nog ver weg. Het is echter aan te raden om nu al over te stappen op een hosted telefonieoplossing.’’


Uw bestaande telefooncentrale

Om te kunnen bellen via internet hoeft u niet altijd over te stappen naar een compleet nieuwe oplossing. Indien uw bestaande telefooncentrale aan het internet gekoppeld kan worden, dan kan het telefoonverkeer via het internet verlopen. Dit wordt SIP-trunking genoemd. Deze techniek biedt wel minder mogelijkheden dan hosted telefonie. Laat u in dat geval goed adviseren over wat het beste bij uw organisatie past.


Hoe gaat de overstap in zijn werk?

In september 2019 worden de ISDN-lijnen volledig stopgezet. Dat lijkt nog ver weg. Het is echter aan te raden om nu al over te stappen op een hosted telefonieoplossing. Zo gaat u direct profiteren van de voordelen van hosted telefonie.

1. Een voorstel op maat

Aan de hand van uw gebruik en behoefte wordt een voorstel op maat gemaakt. Denk aan het aantal gebruikers, huidige telefoonnummers en de mogelijk nieuw aan te schaffen telefoons.

2. Technische inventarisatie en testen van de verbinding

Zodra u akkoord bent met de offerte maken we de technische inventarisatie en testen we de internetverbinding. Het is uiteraard essentieel dat de internetverbinding goed werkt en voldoende capaciteit biedt voor hosted telefonie.

3. Bevestiging van de opdracht

Na het afronden van de inventarisatie plannen we een afspraak in om de telefonieoplossing te installeren. De nieuwe telefonieoplossing wordt volledig naar uw wensen opgeleverd. Pas als alles werkt wordt uw oude ISDN-verbinding stopgezet. U hoeft hier zelf niks voor te doen en zo blijft u maximaal bereikbaar.

 

Studiekring kiest voor Hosted Telefonie van Telfort ZakelijkHosted Telefonie in de praktijk

Optimale bereikbaarheid is voor Studiekring enorm belangrijk. Om bestaande klanten beter te bedienen en snel te kunnen schakelen met nieuwe klanten.

Wat zegt de klant?

 

Wij helpen u graag!

Heeft u interesse in hosted telefonie neem dan zeker contact met ons op. Wij helpen u graag met een zorgeloze overstap van uw ISDN omgeving naar een toekomstvaste oplossing voor uw organisatie.

Download voor meer informatie ons whitepaper Bellen in de Cloud of neem contact op via  0174 52 73 20  of via  info@vtmgroep.nl

 

Terug naar overzicht

Bellen in de Cloud VoIP cloudtelefonie 1

Deel dit artikel via:

Bellen in de Cloud

Met bellen in de Cloud kiest u voor telefonie op maat. Lees alles over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van bellen in de Cloud in onze whitepaper.

Bekijk whitepaper

Volgende

Wat is Hosted Telefonie
Wat is Hosted Telefonie?