VTM Grip | Lijnmonitoring
Neemt u VTM Grip af op uw router dan heeft u direct proactieve lijnmonitoring. Hierbij wordt de lijn 24 uur per dag, 7 dagen per week gemonitord. De gegevens blijven bewaard in het monitoringsysteem. Tijdens kantooruren worden de lijnen proactief gemonitord én wordt u bij calamiteiten zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.
Bij de proactieve lijnmonitoring wordt bij VTM via ons monitoringsysteem gecontroleerd of er geen storingen zijn in de door de internetprovider opgeleverde lijn. Deze storingen worden aan u als klant gemeld. Wanneer VTM leverancier is van de lijn/verbinding zal VTM dit vanzelfsprekend direct oppakken. Wanneer de lijn geleverd wordt door een derde partij bent u zelf verantwoordelijk voor het melden.
Verder kunnen wij met de monitoring bepalen of de ondergrens van de afgenomen snelheid bij uw provider gegarandeerd is. Daarbij kunnen wij meten welke bandbreedte werkelijk door u als klant gebruikt wordt.
VTM kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet voldoen van de gemeten gegevens ten opzichte van de afgenomen diensten die u als klant met uw provider overeengekomen bent.
Individuele, regionale- of landelijk storing van het internetnetwerk
Mocht er sprake zijn van een regionale- of landelijk storing van het internetnetwerk, dan zal VTM meer informatie opvragen bij de provider en klanten informeren via het statusdashboard van VTM. Storingen die niet het regionale- of landelijke netwerk betreffen, maar voort blijken te vloeien uit de directe levering van internetverbinding van de netwerkprovider aan klant, zullen doorgezet worden naar de betreffende provider. VTM kan zelf geen storingen aan een geleverde verbinding tussen provider en klant oplossen en is daarom afhankelijk van de procedures die de provider volgt om de storing op te lossen.