VTM Grip | Dienstbeschrijving Managed LAN
VTM Grip is de oplossing voor monitoring en beveiliging van uw IT omgeving. Het is een op elkaar afgestemde combinatie van verschillende diensten binnen één oplossing met één aanspreekpunt. Monitoring, beveiliging, ondersteuning en wijziging beheer zijn hierbij belangrijke pijlers in de dienstverlening.
Continuïteit en veiligheid voor uw bedrijfsvoering
De VTM Grip dienst omvat het onderhoud, proactief beheer en de beveiliging van apparaten (endpoints) binnen uw organisatie. Tevens bieden wij vanuit deze dienstverlening ondersteuning richting beheerders en/of eindgebruikers betreffende deze endpoints. De dienstverlening wordt afgestemd op de specifieke eisen van uw organisatie en infrastructuur.
VTM Grip is geschikt voor alle organisaties die meer inzicht willen hebben in hun IT-infrastructuur, het beheer over willen laten aan een professionele partij en hierop kosten willen besparen.
Het is een managed dienst, gebaseerd op een prijs per te beheren device. Voor een vast, maandelijks tarief beheren wij werkplekken, servers en netwerkapparatuur.
Managed LAN
Onderstaand treft u een overzicht en samenvatting van de diensten en activiteiten binnen de verschillende dienstvarianten voor LAN Componenten aan, ook wel 'Managed LAN' genoemd. Voor servers en werkplekken zijn separate dienstbeschrijvingen beschikbaar.
Binnen de Managed LAN diensten bewaken en monitoren wij LAN componenten zoals routers, switches en firewalls. Deze dienst kan ook geleverd worden op apparatuur welke niet door VTM geleverd zijn, mits wel ondersteund door VTM. VTM biedt verschillende Service Levels aan om bij een eventuele calamiteit de storing binnen een bepaald tijdbestek op te lossen. Informatie met betrekking tot de service levels vindt u hieronder beschreven.
Onderwerp / Dienstvariant | Monitoring only | B (best effort) |
N (next business day) |
A (always) |
|
1 | Service window | Kantoortijden | Kantoortijden | 24/7 | |
2 | KPI Beschikbaarheid | X | 95,00% | 99,60 % | 99,90 % |
3 | KPI Responsetijd | X | < 8 uur | < 4 uur | < 2 uur |
4 | KPI Hersteltijd | X | Best Effort | < 8 uur | < 6 uur |
5 | Asset Management | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
6 | Patch & Update Management | X | ✓ | ✓ | ✓ |
7 | Dagelijkse Checks | X | ✓ | ✓ | ✓ |
8 | Proactieve bewaking | X | ✓ | ✓ | ✓ |
9 | Monitoring & Reporting (24x7) | X | ✓ | ✓ | ✓ |
10 | Veiligstellen van configuraties | X | ✓ | ✓ | ✓ |
11 | Spare Part Service | X | ✓ | ✓ | ✓ |
Standaard wordt de dienst geleverd op basis van SLA B (best effort).
Lees ook:
VTM Grip voor Werkplekken