Real time status van simkaarten in Jasper portal

In de Cisco Jasper Portal kun je real time de status inzien van jouw IoT simkaarten. John de Groot, IoT specialist van VTM legt uit hoe je dit kunt terugzien in de portal.


Cisco Jasper

Cisco Jasper is het meest moderne en één van de grootste M2M management platformen ter wereld. Met dit platform heb je grip op SMS, Voice, 2G, 3G, 4G (LTE) en LTE-M netwerk.

Via de Cisco Jasper portal kun je eenvoudig en realtime jouw IoT-aansluitingen beheren. In dit portaal heb je ook in één overzicht jouw aansluitingen, inzicht in het gebruik en inzicht in het netwerk gedrag.

Real time simkaart status

In bovenstaande video, en hieronder beschreven, legt John de Groot, IoT specialist van VTM, uit hoe je de real time status van jouw simkaarten kunt inzien. Plus hoe je direct een live test kunt draaien van jouw simkaart om te zien of alles naar behoren werkt.

  • Ga naar jouw eigen Jasper portal en log daar in met de bij jou bekende gegevens.
  • Klik op de tegel linksboven ‘Apparaten’
  • Dan krijg je een overzicht van al jouw simkaarten.
  • Klik de betreffende simkaart aan waar je meer informatie over wilt weten.
  • Er opent zich dan een 2de overzicht met meer specifieke informatie over die simkaart.
  • Klik op de button ‘Spotlight’ boven het overzicht.
  • In het overzicht wat zich dan opent kun je de real time status van de simkaart zien.
  • Bijvoorbeeld de live sessie die op dit moment draait, hoe lang die draait en welke verbinding en welk IP adres de simkaart heeft.
  • Wat je ook kunt zien zijn de oude sessies. Bijvoorbeeld hoe lang die sessie was en hoeveel verkeer er up and down is geweest.
  • De lange balk geeft de huidige status van je simkaart weer. Groen betekent dat de simkaart actief is. Is de balk rood, dan is de simkaart niet actief.
  • Je kunt het statusoverzicht weer sluiten door rechtsboven in het overzicht op kruisje te klikken.


Extra tip; Diagnose

  • Wanneer je terug bent in het eerste overzicht met specifieke gegevens van de simkaart heb je naast de button Spotlight ook de button Diagnose
  • Klik op Diagnose en je krijgt een direct een live test van je simkaart. Is alles groen, dan weet je dat de simkaart naar behoren werkt.


Vragen

Mocht je vragen hebben over de Cisco Jasper Portal, neem dan zeker contact met ons op. Wij helpen jou graag! Dat kan via IoT Servicedesk 0174 226 692 of info@vtmgroep.nl.

 

Terug naar overzicht