Problemen met doorschakelen op jouw iPhone?

Het kan zijn dat je problemen hebt met doorschakelen op jouw iPhone. Instellen van een doorschakeling lukt dan niet goed. Lars Buitenhuis, 1ste lijns support medewerker in het NOC bij VTM, legt in deze video uit hoe dat kan komen en hoe je dit eenvoudig kunt oplossen.


Bellen over WiFi / Bellen over 4G

Wanneer Bellen over WiFi of Bellen over 4G aan staan op jouw iPhone kan dit problemen geven met het instellen van een doorschakeling op jouw iPhone. Door Bellen over 4G of Bellen over WiFi uit te zetten los je dit probleem eenvoudig op. In bovenstaande video laat Lars zien hoe je Bellen over 4G of Bellen over WiFi uitzet.

  • Ga naar Instellingen
  • Ga naar Telefoon, kies voor Doorschakelen en wanneer de doorschakel optie blijft laden, kun je dit dus niet naar behoren instellen. Ook bij gebruik van een stercode krijg je in dit geval een foutmelding. Veel voorkomende oorzaak hiervan is dat Bellen over 4G of Bellen over WiFi aan staat.
  • Ga helemaal terug naar de eerste pagina van Instellingen
  • Kies Mobiel netwerk
  • Kies Opties mobiele data
  • Bij Gesprekken en data zie je staan 4G, VoLTE aan
  • Klik daarop en kies voor 4G, VoLTE uit
  • Je houdt dan wel 4G data, maar belverkeer gaat over 3G.Deze tip zou dus ook helpen mocht je over 4G bijvoorbeeld slecht bereik hebben met bellen.
  • Dan gaan we weer terug naar de eerste pagina van Instellingen
  • Kies Telefoon
  • Kies Bellen via WiFi, en schuif het balkje voor ‘Bel via WiFi op deze iPhone’ op uit
  • Klik op Terug
  • Ga naar Doorschakelen en je zult zien dat je Doorschakelen wel kunt aanzetten
  • Zet hem aan
  • Schakel door naar
  • Stel daar het nummer in waarnaar moet worden doorgeschakeld
  • Ga terug via Vorige, en je ziet dat deze nu wel werkt


Vragen

Mocht dit niet werken, of toch niet lukken, neem dan zeker contact met ons op. Wij helpen jou graag! Dat kan via 0174 527 320 of info@vtmgroep.nl.

 

Terug naar overzicht

Volgende

Tip van Jennifer Buurmans ticket indienen VTM klantportal thumb klein
Ticket indienen via de VTM klantportal