Problemen bij SharePoint synchronisatie? Zo lost u het op.
Wanneer u synchronisatie problemen ondervindt in SharePoint, dan kunt u de volgende stappen ondernemen om het probleem op te lossen.
1. Krijg je geen verbinding met SharePoint / OneDrive?
Kijk of je op portal.office.com met jouw inloggegevens wel op SharePoint komt.
Kan je hier wel inloggen/verbinding krijgen, maar niet met jouw applicatie?
Probeer OneDrive af te sluiten en opnieuw op te starten.
Dit doe je door op het blauwe wolk icoontje te klikken, dan op Meer klikken en dan door OneDrive afsluiten te klikken.
Of meld je opnieuw aan wanneer OneDrive dit vraagt.
2. Herstarten van het syncen van de documenten.
Hierdoor verlies je geen bestanden. Al verwijder je OneDrive deze is altijd online te bereiken.
Klik op het blauwe icoontje rechtsonder in je scherm.
Selecteer Meer en dan Stop Syncen.
Om de map weer te laten Syncen ga je weer naar portal.office.com en dan klik je op SharePoint. En navigeer dan naar de desbetreffende map.
Boven in de map zie je deze balk.
Klik op Synchroniseren om het synchroniseren weer te starten.
3. Als de bovenstaande oplossingen niet hebben geholpen en je ziet dat er een bepaald bestand nog steeds niet meewerkt.
- Klik op het blauwe icoontje rechts onderin je scherm;
- Selecteer Meer en dan synchroniseren pauzeren voor 2 uur;
- Zoek het bestand op dat niet wil synchroniseren;
- Sleep dit bestand ergens op je c-schijf waar je deze makkelijk terug kan vinden, bijvoorbeeld C:\users\
- Klik dan weer op het blauwe icoontje om vervolgens weer op Meer te klikken;
- Klik nu op synchronisatie hervatten.
Wanneer de synchronisatie klaar is, plaats dan het bestand die je op de c-schijf hebt gezet weer terug op dezelfde plek. Nu zou deze wel moeten gaan synchroniseren.
4. Mocht geen van de bovenstaande oplossingen helpen, neem dan contact op met de beheerder.
Wij helpen u graag
Mocht geen van de opties werken of heeft u andere vragen over SharePoint, dan kunt u natuurlijk contact opnemen. Wij helpen u graag! Dat kan via 0174 75 26 90.