Mobiel bellen via wifi van KPN

Een slecht mobiel signaal; we hebben er allemaal wel eens last van. Ondanks een mobiele dekking van 99% bij KPN, zijn er altijd situaties te bedenken waar of waardoor jouw mobiele telefoon geen netwerk kan ontvangen. In sommige van die gevallen, zoals op je werk of thuis, heb je dan wél gewoon verbinding met een wifinetwerk. Daarom bestaat er 'Mobiel bellen via wifi'.


Gebruik

Voor gebruik van de nieuwe dienst moet uiteraard een WiFi-internetverbinding beschikbaar zijn. Om gebruik te kunnen maken van Mobiel via wifi is het belangrijk om rekening te houden met een aantal aandachtspunten en voorwaarden.

  • Er mag geen internationale doorschakeling op zitten.
  • Jouw toestel moet geschikt zijn.*
  • Jouw simkaart mag geen VastMobiel (VaMo) op 3G hebben, VaMo 4G kan wel.

* Voor een actueel overzicht met alle geschikte toestellen voor Mobiel bellen via WiFi kun je terecht op kpn.com/mobiel-bellen-via-wifi.


Wanneer het mobiel signaal onvoldoende is en er in de buurt een WiFi-netwerk aanwezig is, schakelt het mobiele toestel automatisch en ongemerkt over op WiFi. Zo kun je blijven bellen en sms’en zonder dat de verbinding verbreekt of vertraagd. Zodra het mobiele signaal weer voldoende aanwezig is, schakelt het toestel automatisch weer terug naar het mobiele netwerk.

Mobiel via wifi is een goed alternatief voor klanten die hinder ondervinden van een zwak mobiel signaal. Dit kan als gevolg zijn van goede isolatie thuis en/of op kantoor of voortkomen uit slechte(re) mobiele dekking op de locatie waar de klant zich bevindt.

Bellen en sms’en via wifi kan in principe via elke wifi verbinding in Nederland, dus ook via de netwerken van andere providers. Voor het bellen en sms’en via wifi worden geen extra kosten berekend. De minuten en sms’jes vallen onder het gebruik van jouw reguliere belbundel.


Activeren Mobiel via wifi voor Android (voorbeeld Samsung)

Voorbeeld Samsung S8
Bij de Samsung S8 en alle nieuwere modellen (ook S21) heb je de mogelijkheid om een menu met snelkoppelingen te openen, door vanaf boven naar beneden te ‘swipen’. Je opent dan een grijs vlak met meerdere snelkoppelingen. Het icoontje ‘Bellen via Wi-Fi’ moet je selecteren. Als het icoontje blauw gekleurd is, staat Mobiel via wifi aan.

Mobiel bellen via WiFi - Android

Goed om te weten
▪ Als je op het telefoon icoontje klikt, zet je Mobiel via wifi aan en uit.
▪ Als je op de tekst ‘Bellen via Wi-Fi’ klikt, dan opent er een nieuw scherm, waarin je de voorkeur kan selecteren voor Wi-Fi of het mobiele netwerk.
▪ KPN adviseert om voor ‘Voorkeur mobiele netwerk’ te kiezen.



Activeren Mobiel via wifi voor iOS (iPhone)

Jouw iPhone moet iOS versie 12.1 of hoger bezitten.


In de Instellingen –> Mobiel netwerk zie je de optie om “Bellen via wifi” aan te zetten.

Ook kun je deze instelling vinden onder Instellingen –> Telefoon –> Bellen via wifi

Mobiel bellen via WiFi - iOS iPhone stap 4


Als je met een wifi punt verbonden bent, kun je na een tijdje links boven “KPN WiFiCall” te zien krijgen.

Mobiel bellen via WiFi - iOS iPhone stap 5

 

Terug naar overzicht

Mobiel bellen via WiFi

Deel dit artikel via:

Bellen in de Cloud

Met bellen in de Cloud kiest u voor telefonie op maat. Lees alles over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van bellen in de Cloud in onze whitepaper.

Bekijk whitepaper

Volgende

4G bellen van KPN
4G bellen van KPN