KPN Netwerk Modernisatie

Op deze site geven wij een overzicht in welke postcodegebieden KPN werkzaamheden gaat uitvoeren in verband met de benodigde Netwerk Modernisatie.

In onderstaande lijst (PDF) vindt u gepland onderhoud tot 22 juni 2020.

KPN Netwerk Modernisatie - gepland onderhoud tot 22 juni
Met Control+F kunt u zoeken of uw postcode er tussen staat. Postcode zonder spatie.


Vanwege de geplande Netwerk Modernisatie worden met regelmaat werkzaamheden uitgevoerd aan de antenne-installaties. Deze werkzaamheden worden in verband met wet- en regelgeving inzake veiligheid, arbeidsomstandigheden en overlast overdag uitgevoerd tussen 07:00 en 18:00 uur.

Over het algemeen zullen de klanten hier weinig hinder van ondervinden, aangezien omliggende cellen de dekking tijdelijk zullen opvangen. Maar op de dag dat de antenne, waar u verbinding mee maakt vervangen wordt, dan kan het zijn dat u daarvan hindert ondervindt.

M2M Services

Het signaal kan tijdelijk minder sterk zijn gedurende de werkzaamheden. Dit heeft tot gevolg dat devices mogelijk op een lagere datasnelheid communiceren dan u gewend bent.

Verder kan het zijn dat data verkeer niet tot stand komt of kan er hinder zijn met het opzetten van spraak gesprekken of het versturen/ontvangen van sms.

Tot slot willen we benoemen dat Circuit Switched Data calls slecht of niet tot stand kunnen komen.

LoRa

Het signaal zal tijdelijk minder sterk zijn gedurende de werkzaamheden. Dit heeft tot gevolg dat devices mogelijk tijdelijk op een hogere spreading factor zullen communiceren.

Verder kan het zijn dat de Geolocatie functionaliteit minder nauwkeurigheid biedt doordat er minder masten tegelijkertijd gebruikt kunnen worden voor het bepalen van de positie van het device.

LTE-M

Het signaal zal tijdelijk minder sterk zijn gedurende de werkzaamheden. Direct na de werkzaamheden zal gemerkt worden dat de kwaliteit van het netwerk weer is zoals u van ons gewend bent.

Indien uw apparatuur niet beschikt over een trigger om automatisch te herstarten na de werkzaamheden, is het raadzaam om handmatig een herstart te geven.

In de weken daarna zullen wij de configuratie van het netwerk optimaliseren en zult u ook de eerder genoemde kwaliteitsverbeteringen gaan ervaren.

Mocht u desondanks een structurele vermindering van de performance van ons netwerk ervaren, verzoeken wij u een melding te maken bij de Servicedesk.

 

Terug naar overzicht

KPN Netwerk Modernisatie

Deel via:

Volgende

Tip van Jennifer Buurmans ticket indienen VTM klantportal thumb klein
Ticket indienen via de VTM klantportal