KPN ÉÉN - Handige tips

Hieronder vindt u een overzicht van beschikbare tools en tips om zelf de instellingen van KPN ÉÉN te wijzigen.


Tools

  • Met de MijnGesprek app regelt u eenvoudig zelf uw gesprekken en bereikbaarheid. De app biedt meerdere functies die eenvoudig te beheren zijn. Zie ook MijnGesprek app voor KPN ÉÉN klanten
  • Met de Telefooncentrale Beheer App (alleen beschikbaar voor iPad via Apple Store) kunt u de instellingen wijzigen voor alle gebruikers. Zo kunt u toestellen configureren, instellingen aanpassen, welkomstboodschap inspreken, tijdschema aanpassen en groepen beheren
  • Via het platform ws.kpneen.nl kunt u vanaf uw pc zowel het gebruikers- als het groepsniveau aanpassen


KPN ÉÉN - Portals

Bij KPN ÉÉN krijgt u toegang tot diverse portals:

  • Billing Portal; In de Billingportal kunt u het verbruik van uw mobiele KPN ÉÉN profielen beheren, verbruik limieten instellen en diverse telefoon centrale functionaliteiten inrichten. Tevens behoort het (de)blokkeren van simkaarten tot de mogelijkheden.
  • MijnKPN Insight; Met KPN ÉÉN Insight bekijkt u voorgaande facturen en een specificatie van de kosten. MijnKPN Insight geeft uw direct toegang tot diverse rapportages over uw zakelijke rekening en verbruikskosten.


Handige tips


Resetten wachtwoord gebruiker

  • Log in op ws.kpneen.nl met uw beheeraccount (beheer@xxxxxx.kpneen.nl) en uw wachtwoord
  • Ga naar Users
  • Kies de betreffende user
  • Klik op Passwords
  • Selecteer Set web access password. Hiermee verandert u het wachtwoord voor beheer van uw telefooncentrale via ws.kpneen.nl, Zapper, KPN ÉÉN Softwareintegratie, Receptioniste Software en Call Center Software
  • −Type 2 maal het nieuwe wachtwoord in. Het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters waarvan 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 leesteken
  • Selecteer Set portal password. Hiermee verandert u de toegangscode die u nodig hebt voor het aanpassen van een voicemailbericht via 1233
  • −Type 2 maal de nieuwe pincode in. Deze pincode bestaat uit 6 cijfers. Eenvoudige combinaties zoals 123456 of 112233 zijn niet mogelijk)
  • Bevestig met OK


Instellen van voicemail gebruiker

Optie 1: Bellen naar 1233 Na het invoeren van uw toegangscode (zie ‘Resetten wachtwoord gebruiker’) komt u uit in het keuzemenu. Kies optie 1 om naar voicemail te gaan. Vervolgens kunt u de gewenste optie selecteren en het voicemailbericht aanpassen.

Optie 2: Log in op ws.kpneen.nl met uw beheeraccount (beheer@xxxxxx.kpneen.nl) en uw wachtwoord

  • Ga naar Users
  • Kies de betreffende user
  • Klik op Messaging en ga vervolgens naar Greetings. Hierin is het mogelijk om zelf audiobestanden te uploaden en te activeren
  • Tip Gebruik de ‘Broadsoft Recorder’ App (te vinden in de Apple of Play Store) om zelf een voicemailbericht in te spreken en als audiobestand naar uw e-mailadres te laten sturen


Leden en routering van een Huntgroup wijzigen

  • Log in op ws.kpneen.nl met uw beheeraccount (beheer@xxxxxx.kpneen.nl) en uw wachtwoord
  • Ga naar Services
  • Ga naar Hunt Group
  • Selecteer de gewenste Hunt Group
  • Klik onderaan de pagina op Search om alle gebruikers weer te geven
  • Links staan de Available Users, rechts de Assigned Users
  • Kies voor Add of Remove om gebruikers toe te voegen of te verwijderen. Ook de routering kunt u via dit scherm aanpassen. Er zijn 5 opties: ‘Circular’ voor om de beurt, ‘Regular’ voor de eerst beschikbare persoon op de lijst, ‘Simultaneous’ zodat de oproep bij iedereen binnenkomt, ‘Uniform’ voor de persoon die het langst beschikbaar is of ‘Weighted Call Distribution’ op basis van vastgestelde percentages
  • Bevestig met OK


Wachtmuziek uploaden en instellen

  • Log in op ws.kpneen.nl met uw beheeraccount (beheer@xxxxxx.kpneen.nl) en uw wachtwoord
  • Ga naar Services
  • Ga naar Music/Video On Hold
  • Klik op Group
  • Hier kunt u kiezen wanneer de muziek in de wacht te horen is
  • Via Custom Music/Video File hebt u de mogelijkheid een eigen muziekbestand te uploaden
  • Klik op Bladeren om naar het muziekbestand te gaan. Alleen audiobestanden met een maximale lengte van 10 minuten met het formaat linear pc, 16 kHz, 16 bit mono en wav kunt u uploaden
  • Bevestig met OK

 

Terug naar overzicht

aventel kpn een partner

Deel via:

Zie ook:


Bellen in de Cloud

Met bellen in de Cloud kiest u voor telefonie op maat. Lees alles over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van bellen in de Cloud in onze whitepaper.

Bekijk whitepaper

Volgende

aventel kpn een partner
FAQ Veelgestelde vragen over KPN ÉÉN