FAQ Veelgestelde vragen - KPN Zorg Messenger

Zorg Messenger van KPN is een communicatieoplossing waarmee zorgverleners veilig kunnen chatten, videobellen  en documenten kunnen uitwisselen met collega's, zakelijke contacten en particuliere contacten.

Waarom Zorg Messenger van KPN gebruiken in plaats van Skype, WhatsApp of Facetime?
Bij de Zorg Messenger applicatie van KPN heeft u als zorg professional de regie. U beheert de gebruikers, contactpersonen en initieert de video verbindingen. Externe gebruikers kunnen geen telefoon of video gesprekken initiëren. Zo voorkomt u dat er op willekeurige momenten word ingebeld of dat een videogesprek van een patiënt word verstoort door externe contactpersonen of familieleden welke inbellen.

Is er een Webservice beschikbaar voor beheer en gebruik van KPN Zorg Messenger?
Ja, klik hier om online in te loggen. Bekijk eerst de algemene instructie video: https://www.youtube.com/watch?v=nrhncezN_Y0

Is er een iOS of Android App beschikbaar voor KPN Zorg Messenger?
Ja, in de Apple Appstore en Android Playstore kun je de 'Zorg Messenger App' downloaden. Bekijk eerst de algemene instructie video: https://www.youtube.com/watch?v=nrhncezN_Y0


Foutmeldingen

In veel gevallen zijn fouten op te lossen door de laatste versie van de Zorg Messenger applicatie te installeren en het het mobiele/WiFi bereik te controleren. Controleer dus eerst:

  • heb je de laatste versie van de Applicatie geïnstalleerd?
  • heeft het apparaat een goede internet verbinding?
  • start het apparaat en de app opnieuw.

Zijn beide in orde? Neem dan onderstaande door:

Foutmelding: “Een groen vierkant scherm"
Heeft u de laatste versie van de applicatie, dan dient u de applicatie of het device te herstarten. Dit issue betreft een lokaal issue op het apparaat.

Foutmelding: “We hebben problemen ondervonden. Probeer het opnieuw. : (-1) "
Heeft u de laatste versie van de applicatie, dan kunt u deze melding zelf niet oplossen. Dit betreft een overbelasting van het Zorg Messenger systeem waardoor het voor sommige gebruiker niet mogelijk is een video gesprek te starten. Meld deze wel aan ons zodat wij KPN kunnen informeren.

Foutmelding: “Thread not found”
Het is mogelijk dat u een “Thread not found”-notificatie terugkrijgt van de Zorg Messenger na het versturen van een reply e-mail naar een eerdere conversatie. Dit betekend dat de betreffende conversatie niet meer beschikbaar is, omdat deze door de eigenaar gesloten is. U kunt een nieuwe conversatie aanmaken door een nieuwe e-mail te versturen naar de oorspronkelijke ontvangers.

Foutmelding: “Er zijn geen andere deelnemers in dit gesprek"
Dit is geen foutmelding maar betekent dat de "andere kant", diegene met wie u probeert te video bellen de oproep nog niet geaccepteerd heeft. Laat de ontvanger controleren of hij/zij de laatste versie heeft geïnstalleerd en of diegene een goede internet verbinding heeft. Attendeer hem of haar eventueel op de pagina wanneer er foutmelding aan diens zijde zijn.


Zorg Messenger voor zorgprofessionals

Zorg Messenger van KPN is een totaaloplossing voor veilige digitale communicatie in de zorg. Kijk voor meer informatie over Zorg Messenger op Zorg Messenger voor zorgprofessionals.

 

Terug naar overzicht

Volgende

Zorg Messenger 3
Registreren KPN Zorg Messenger