De voordelen van zakelijk VoIP

VoIP-telefonie, bellen via internet, wordt zakelijk steeds vaker wordt toegepast in Nederland. Met name het MKB scoort goed op het gebruik van deze technologie. De verwachting is dat zakelijke VoIP-telefonie de komende jaren nog sterk gaat doorgroeien. Zeker nu KPN definitief het einde van ISDN heeft aangekondigd. Een goed alternatief is VoIP bellen.

Voice-over-IP

VoIP staat voor Voice-over-IP, u belt via het internet. Er is geen aparte telefoonlijn of eigen telefooncentrale meer nodig, alles bevindt zich in 'de Cloud'. Het biedt meer functionaliteit en u bespaart direct op uw telefoonkosten.

VoIP-technologie is inmiddels een volwassen geworden technologie en al jaren net zo stabiel als ISDN. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het aandeel VoIP-telefonie de laatste jaren hard is gegroeid en ook de komende jaren nog sterk zal blijven doorgroeien.

Graag zetten wij enkele van de belangrijkste voordelen voor u op een rij;


Kostenbesparing

Overstappen naar een VoIP-oplossing levert in vrijwel alle gevallen een aanzienlijke en directe kostenbesparing op. Bellen via internet is namelijk veel goedkoper én u hoeft niet meer te investeren in aanschaf, onderhoud en beheer van een eigen telefooncentrale. U betaalt per gebruiker en alleen voor de functionaliteiten die u gebruikt.


Hogere klanttevredenheid

VoIP-technologie kent uitgebreide functionaliteiten, zoals bijvoorbeeld automatische routering van gesprekken, wachtstanden en een keuzemenu. U bent volledig ´in control´ over binnenkomende gesprekken. Bellers worden nooit meer oneindig lang doorverbonden en krijgen niet meer de verkeerde persoon of afdeling aan de lijn. U bent optimaal bereikbaar voor uw klant.


Betrouwbaar

Met VoIP wordt uw spraakverkeer op dezelfde manier behandeld als internetverkeer. Dankzij afscherming middels een VPN verbinding, hoeft u niet bang te zijn dat er wordt meegeluisterd. Mocht onverhoopt internet uitvallen, dan schakelt inkomend verkeer direct door naar uw mobiele nummers. Zo bent u altijd bereikbaar en kunnen de zaken gewoon doorgaan.


Flexibel

U neemt telefonie af in de vorm van gebruikersprofielen. Uw telefonie omgeving in de Cloud is zo flexibel aan te passen aan het aantal gebruikers. U kunt eenvoudig op- en afschalen naar behoefte. En wilt u meer of minder functionaliteit, dan past u eenvoudig uw abonnement aan.


Bellen van en naar één vast nummer

Dankzij de integratie van vast en mobiel kunnen gesprekken naar elk gewenst toestel gerouteerd worden. Medewerkers hebben zelf de keuze om gesprekken op hun smartphone te laten binnenkomen, of op hun vaste toestel (als ze die nog hebben). Ze hoeven nog maar één telefoonnummer door te geven aan de klant en ze zijn altijd en overal goed bereikbaar.


Toekomstvast

Een eigen telefooncentrale is niet meer nodig. U gebruikt een virtuele telefooncentrale, in de Cloud. Zodoende is deze altijd voorzien van nieuwste software en updates, waardoor u verzekerd bent van continuïteit en bereikbaarheid van uw organisatie. Zonder dat u daar zelf omkijken naar heeft.


Waarom overstappen?

ISDN komt definitief ten einde. Door nu al over te stappen op telefonie uit de Cloud heeft u, naast bovengenoemde voordelen, alle tijd en rust om te migreren naar een nieuwe omgeving. Toekomstvast, flexibel en tegen lagere kosten.

VoIP-telefonie levert uw organisatie genoeg voordelen op. En nieuwe kansen. Maar hoe werkt dat nu precies, telefonie uit de Cloud? Wat verandert er voor de ICT in uw organisatie? Alles over de voordelen en mogelijkheden van VoIP-telefonie voor uw organisatie leest u in onze whitepaper Bellen in de Cloud.

 

Terug naar overzicht

Deel via:

Bellen in de Cloud

Met bellen in de Cloud kiest u voor telefonie op maat. Lees alles over het gemak, de voordelen en de flexibiliteit van bellen in de Cloud in onze whitepaper.

Bekijk whitepaper

Blijf op de hoogte!

Meld u aan voor onze maandelijkse business update.