Reparatietraject Smartphone/Tablet

Klachten of verstoringen aan uw apparatuur zijn altijd erg vervelend en willen we daarom zo snel en goed als mogelijk verhelpen.
 
Inname: Breng of verstuur de telefoon naar onze Repair&Go Desk in Maasdijk (VTM, Honderland 190, 2676LT, Maasdijk. Hier zal een van onze winkelmedewerkers de telefoon innemen en de klachtomschrijving vastleggen om zo onze technische dienst van de juiste informatie te kunnen voorzien. Op deze manier kan een snelle reparatie gegarandeerd worden. Vergeet niet de aankoopnota mee te nemen voor eventuele garanties.
 
Beoordeling: Onze technische dienst zal de klachtomschrijving beoordelen en kijken of we het toestel zelf kunnen repareren of dat deze doorgestuurt dient te worden naar een externe reparateur (vaak de fabrikant).
 
Reparatie: Indien wij de reparatie zelf kunnen doen en deze onder garantie valt zullen we dit direct doen, indien er kosten aan de reparatie zijn verbonden dan zullen wij voordat wij de reparatie uitvoeren dit eerst aan u voorleggen voor akkoord.
 
Indien wij de reparatie niet zelf kunnen uitvoeren wordt uw toestel doorgestuurt naar een externe reparatuur. Zij zullen de reparatie na ontvangst van het toestel z.s. m. uitvoeren.
 
Afhandeling

Zodra de telefoon gerepareerd is (en terug is bij de Repair&Go Desk), wordt u gebeld met de mededeling dat u de telefoon op kunt halen. Neem wel het reparatieformulier mee dat u heeft gekregen bij het inleveren van het toestel.

Tip: Doe een simwissel
Test je simkaart op een andere telefoon om te zien of een simwissel voldoende is om het probleem te verhelpen.

Tip: Maak een back-up van de informatie in uw telefoon
Wanneer een telefoon ter reparatie wordt opgestuurd, wordt er in de meeste gevallen een software update gedaan (mits deze beschikbaar is). In veel gevallen is het defect namelijk toe te wijzen aan softwareproblemen. Een update van de software betekent dat gegevens als telefoonnummers, sms-berichten, foto’s, ringtones verloren gaan. Wij raden u daarom ten zeerste aan uw telefoon na te lopen voor u hem aanbiedt ter reparatie en belangrijke gegevens middels een back-up op te slaan. Heeft u hierbij hulp nodig, dan zijn onze medewerkers u graag van dienst.

Tip: Lever je telefoon zo kaal mogelijk in
Lever de simkaart en accessoires (tenzij het een accessoire-gerelateerde fout is) niet in, maar bewaar deze zelf. Zo kunnen deze tijdens de reparatie niet kwijt raken.

Tip: Een nieuw telefoon kan soms aantrekkelijker zijn dan een reparatie
In sommige gevallen kan het aantrekkelijker zijn om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Wellicht is uw contract bijna verlopen en kunt u deze verlengen. Of als de reparatiekosten hoger dan zijn de aanschaf van een nieuwe telefoon. In de winkel adviseren wij u graag.

© copyright 1988-2017 VTM Groep | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Sitemap | Info
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie?

Onderdeel van svg