Update: KPN neemt aanvullende maatregelen ten gevolge van coronavirus

Door het COVID-19 coronavirus zijn Nederland en de wereld in een uitzonderlijke situatie beland. KPN neemt alle mogelijke maatregelen om de continuïteit van de dienstverlening te borgen zodat klanten vanuit huis kunnen werken en mensen met elkaar verbonden blijven.


Nederland verbonden houden

Nu er vanuit heel Nederland massaal gebruik wordt gemaakt van het KPN-netwerk is er sprake van een sterke stijging van het gebruik van het netwerk en een verschuiving van verkeer binnen het netwerk (meer vanuit huis, minder vanuit kantoor). Zo is er sprake van een forse toename in het mobiele belverkeer en een stijging in het internetverkeer. Het KPN-netwerk is uitgerust voor piekbelasting, dat doorgaans in het weekend plaatsvindt, en het netwerk kan het toegenomen zakelijke en consumentenverkeer momenteel goed aan.

Deze uitzonderlijke tijd vraagt om uitzonderlijke maatregelen. Daarom beperkt KPN momenteel de onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk tot de hoogst noodzakelijke. Daarnaast worden verschillende opties ingezet om piekbelasting op te vangen en de capaciteit verder te vergroten. KPN houdt de situatie nauwlettend in de gaten en bewaakt net als altijd 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar de infrastructuur, met als primair uitgangspunt Nederland verbonden houden.


Service aan klanten

  • KPN heeft alles ingeregeld om klanten op afstand te kunnen bedienen. Waar nodig is de capaciteit bijgeschakeld.
  • Werkzaamheden van klant-monteurs in heel Nederland worden vanaf woensdag 18 maart beperkt tot urgente storingsmeldingen en het zekerstellen en leveren van de breedbanddienstverlening. Monteurs werken volgens aangescherpte veiligheidsmaatregelen.


Altijd en overal samenwerken

KPN helpt graag om Nederland verbonden te houden en neemt de volgende initiatieven:

  • KPN stelt van 18 maart tot 15 april gratis vergadernummers beschikbaar voor alle thuiswerkers in Nederland. Ook mensen die geen klant zijn bij KPN kunnen gratis van dit initiatief gebruik maken. Lees verder
  • KPN brengt van 18 maart tot 15 april mobiel bellen buiten de bundel naar Nederlandse nummers bij grootzakelijke klanten en KPN ÉÉN klanten niet in rekening (met uitzondering van 0800/0900-nummers).

Daarnaast helpt KPN zakelijke klanten met de toegenomen vraag naar bandbreedte, bijvoorbeeld door de thuiswerkcapaciteit of de VPN-verbindingen op te schalen om het thuiswerken te faciliteren. Bedrijven en organisaties kunnen hiervoor contact opnemen met VTM als strategisch partner van KPN.

KPN en VTM doen er alles aan om Nederland verbonden te houden en samen met onze klanten bij te dragen aan de gezondheid, verbondenheid en economie van Nederland. We blijven de situatie nauwlettend in de gaten houden en nemen indien nodig vervolgmaatregelen.

 

Volgende

KPN Mijn Vergadernummer
KPN Vergadernummer