Klantbrief KPN inzake einde ISDN 1/2 en PSTN_mv
donderdag 25 april 2019
Het mag hopelijk geen geheim meer zijn dat de vaste telefonie diensten ISDN1, ISDN2 en PSTN Meervoudig per september 2019 stoppen. Sinds april 2017 hebben wij u hierover op verschillende momenten en manieren geïnformeerd. Om resterende ISDN 1/2 en PSTN mv klanten duidelijk te maken dat de dienst die ze gebruiken echt definitief gaat stoppen stuurt KPN volgende week een duidelijke brief naar zijn klanten.
In de brief vertelt KPN wat de gevolgen zijn van het stoppen van de diensten. Zo kunt u per september 2019 niet meer bellen of gebeld worden met deze diensten en werken deze lijnen niet meer in combinatie met uw randapparatuur. Er wordt geen service meer verleend op bijbehorende telefooncentrale en aangesloten toestellen, behalve wanneer daarvoor een servicecontract is afgesloten. Ook kan het zijn dat u uw telefoonnummer(s) verliest wanneer u niet overstapt op een vervangende dienst.
Overstappen op toekomstvaste oplossing
Om na september 2019 wel bereikbaar te zijn en te blijven, en om ongewenste praktijken als verlies van telefoonnummers te vermijden, is de belangrijke boodschap in de brief dat klanten worden opgeroepen over te stappen op toekomstvaste oplossingen. Als KPN Excellence Business Partner helpt VTM klanten hier natuurlijk bij, maar klanten zullen wel zelf het initiatief moeten nemen.
Per 1 juni geen wijzigingen meer mogelijk
Vanaf 1 juni 2019 is het al niet meer mogelijk om wijzigingen door te voeren op uw ISDN1, ISDN2 of PSTN Meervoudige dienst(en). U kunt bijvoorbeeld uw lijnen niet meer verhuizen, extra lijnen aanvragen of functionaliteiten wijzigen.
Waar maakt u gebruik van?
ISDN; Per 1 september 2019 stopt ISDN bij KPN en alle andere aanbieders.
Ondernemerspakket; Dan maakt u gebruik van een dienst op een verouderd belplatform, welke na september 2019 niet meer wordt ondersteund.
Zakelijk Internet; Maakt u gebruik van Zakelijk ADSL of Zakelijk Internet? Op deze abonnementen kunt u geen wijzigingen meer doorvoeren. Wij adviseren u om uw huidige abonnement te vervangen door een toekomstvaste oplossing.
VTM helpt u graag
Heeft u nog geen keuze gemaakt voor een vervangende dienst, dan wordt het echt tijd om in actie te komen. VTM helpt u graag met een passende oplossing, waarmee u ook na 1 september 2019 bereikbaar bent.
Neem contact met ons op
Bezoekers van deze pagina bekeken ook:
Meer Blog en Nieuws
- KPN zet eerste kopernetwerken uit in Nederland
- Van Sensor Tot Dashboard groot succes!
- Slimmer en beter beslissen met behulp van IoT
- De werkplek na de coronapandemie
- D(w)ringend advies, begin aan tweefactorauthenticatie (2FA)
- KPN IoT en VTM verstevigen bestaande samenwerking
- 'Jouw bedrijf versterken met IoT'