Een Experience Center ICT
maandag 17 september 2018
Dat was één van de startpunten van onze verbouwingsplannen. Een ICT Experience Center bouwen om onze klant ICT te laten beleven. Maar hoe doe je dat?
Een vraag waar wij ons het afgelopen jaar veelvuldig mee bezig hebben gehouden. De showroom van VTM ademde een sfeer van telecom. En ondanks dat wij klanten hier altijd prima konden ontvangen en helpen, en Telecom zeker één van onze speerpunten is en zal blijven, voldeed de huidige uitstraling niet meer aan de organisatie die we inmiddels zijn. Er moest een ICT sausje overheen.
Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Een Experience Center waar we de bezoeker ICT kunnen laten ‘beleven’. Brainstormsessies, complete powerpoints tot aan elkaar geplakte post-its en tekeningen op bierviltjes, ideeën genoeg. Maar hoe doen we dat en vooral, hoe tijdloos is dat?
Nieuwe technologieën ontwikkelen namelijk razend snel. ICT-infrastructuur, online werkplekken, bellen over internet, ICT-security, technologieën, diensten en producten die bijna dagelijks worden verbeterd en doorontwikkeld. Gaan we dan straks elk half jaar onze showroom herinrichten om de beleving aan te passen aan de huidige ICT-technieken?
En hoe ‘sexy’ is die beleving van ICT eigenlijk te maken? Sterker nog, is ICT eigenlijk wel sexy? Als alles goed is ingeregeld zien of horen uw medewerkers niets tot weinig van de ICT binnen uw organisatie. Dus hebben ze ook geen idee wat ze precies sexy moeten vinden. Het moet gewoon werken! Behalve uw ICT-afdeling zou verder geen van uw medewerkers hoeven malen over ICT-zaken. Wanneer het werkt zullen ze daar ook geen reden toe hebben.
Bekend maar onbemind
Bij VTM willen we niet sexy gevonden worden. We willen liever betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren. Wat onze diensten betreft misschien wel op het saaie af. Zorgen dat het werkt en dat er geen spannende situaties ontstaan. We zorgen dat we bij onze klant bekend zijn, door het gesprek aan te gaan en onze klanten te helpen in hun digitaliseringsslag. Maar bemind worden gaat ons eigenlijk een stap te ver. We hebben liever dat alles gewoon werkt. En veilig is! En daar werken we met inmiddels meer dan 40 professionals dagelijks keihard aan. Zonder ICT Experience Center, maar met passie, kennis en kunde.
Het zal voor klanten en leveranciers wellicht wennen zijn op Honderdland dat straks na ruim 10 jaar geen showroom meer is. Dit neemt niet weg dat wij iedereen natuurlijk nog steeds net zo welkom ontvangen. De komende weken misschien wat provisorisch, maar graag nodig ik u nu alvast van harte uit om over enkele weken het eindresultaat te komen bekijken. De koffie staat klaar!
Meer Blog en Nieuws
- Nieuwe factuur lay-out voor KPN ÉÉN diensten
- De ultieme koptelefoon voor professioneel kantoorgebruik
- Microsoft Teams uitbreiden met een Contact Center-oplossing
- Tariefswijziging Inmarsat C
- Wat is een datalek en hoe bescherm ik mijzelf ertegen?
- Houd jouw informatie in het VTM klantenportaal actueel
- Wat is Managed Detection and Response (MDR) en waarom is het belangrijk?