Datalimiet EU

Sinds 1 juni 2017 is uw mobiele KPN abonnement binnen de EU te gebruiken zoals in Nederland. Bellen, sms'en en het gebruik van data binnen de EU vallen onder de gebruikelijke bundel, zonder extra toeslag. Echter ter bescherming tegen alsnog onverwacht hoge kosten is wel sprake van een ingestelde buiten bundel datalimiet.

Bescherming tegen buitensporige datakosten

Ter bescherming van klanten tegen buitensporige datakosten, is er een wettelijk bepaalde limiet ingesteld. Deze limiet bedraagt € 50,00. Zodra binnen de EU de datalimiet van € 50,00 buiten de bundel is bereikt, wordt het dataverbruik automatisch geblokkeerd.

Uitschakelen op eigen risico

U kunt dit limiet uitschakelen. Dat is op eigen risico. De kosten buiten de bundel kunnen behoorlijk oplopen wanneer u daar geen erg in heeft. Dan ontvangt u na uw vakantie alsnog een onaangename verrassing, namelijk een factuur met onverwacht hoge buiten bundel kosten.

Door het sturen van een sms kunt u de datalimiet op eigen risico tijdelijk of permanent uitschakelen.
   -  Sms ‘ja’ naar 1330 om de limiet voor de huidige maand uit te schakelen
   -  Sms ‘limiet uit’ naar 1330 om de limiet permanent uit te schakelen
   -  Sms ‘limiet aan’ naar 1330 om de limiet weer in te schakelen

Beheer Portaal

Veel data-only abonnementen worden gebruikt in combinatie met een device zonder sms functionaliteit. De datalimiet van deze abonnementen kan in de Beheer Portal aan- of uitgeschakeld worden.

De VTM Groep adviseert deze datalimiet niet uit te schakelen. Mocht het echter wel aan de orde zijn, dan is het raadzaam het in- of uitschakelen van de datalimiet voor de vakantieperiode met uw medewerkers te bespreken.

 

Bezoekers van deze pagina bekeken ook:

 

Terug naar overzicht

Blijf op de hoogte!

Meld u aan voor onze maandelijkse business update.